728 x 90

«۲۰۰خانواده» و »۵۰۰چهره» مافیایی حاکم بر ایران!

رانت‌خواری و اختلاس
رانت‌خواری و اختلاس

هدایت‌الله خادمی، نماینده مجلس ارتجاع از ایذه، روز ۷مرداد ۹۷ در نطق میان‌دستور خود ضمن اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی و وضعیت بد معیشتی مردم اعتراف کرد طی ۴۰سال حکومت آخوندی «۲۰۰خانواده سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌‌‌اند».

او هم‌چنین «بی‌لیاقتی و ناکارآمدی» سردمداران و ‌«فساد و اختلاس» مهره‌ها و سردمداران حکومتی را باعث اوضاع فاجعه‌بار اقتصادی کنونی خواند و گفت: «فساد اقتصادی مانند موریانه به تاروپود این کشور و مسئولان زده است. پذیرفته‌ایم که کشوری فاسد و ناکارآمد هستیم».(خبرگزاری ایسنا ۷مرداد ۹۷)

حسین راغفر، یک کارشناس وابسته به باند روحانی نیز به بیانی دیگر حرف‌های نماینده مجلس ارتجاع را تأیید و در زمینه حاکمیت افراد معدود و خاصی بر مقدرات مردم و فساد نهادینه سیاسی و اقتصادی در رژیم این‌چنین اعتراف کرد: «در ۴۰سال گذشته ۴۰۰ الی ۵۰۰چهره اصلی در نظام معرفی شدند که آنها تصمیم‌گیر هستند و مردم هم به‌خوبی آنها را می‌شناسند و قطعاً همین افراد مسئول پاسخگویی در برابر تخلف‌های اقتصادی هستند. اما ندیده‌ایم که یک نفر از این افراد به‌دلیل بی‌کفایتی عزل شوند. یک سنت سیاسی در ایران وجود دارد که هر وقت فضاحت اقتصادی و مالی رخ می‌دهد، مسئولان به جای پاسخگویی و عذرخواهی و کناره‌گیری، شفاف‌سازی را به تأخیر می‌اندازند... واردات ۶۵۰۰خودروی قاچاق و یا به‌ تعبیر یکی از نمایندگان مجلس به‌نقل از مقامات امنیتی واردات صدهزار خودروی قاچاق نمی‌تواند یک‌شبه رخ داده باشد و قطعاً در مدت زمان چند ماه انجام شده است»!(خبرگزاری ایلنا ۷مرداد ۹۷)

وضعیتی که این مهره‌های حکومتی به آن اعتراف می‌کنند ناشی از رانت‌خواری، فساد و امتیازات ویژه‌یی است که سردمداران رژیم و نهادهای وابسته به آنها از جمله نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای از آن برخوردار هستند.

نهادها، چهره‌ها و عناصری مافیایی که منابع و ثروت‌های مردم را غارت می‌کنند و به هیچ‌کس هم حساب پس نمی‌دهند.

نهادهایی که دست‌اندرکار فسادی سازمان‌یافته و بزرگ هستند که به اعتراف عباس آخوندی، وزیر مسکن دولت آخوند حسن روحانی، به مانند موریانه بر پیکر ایران افتاده و آن را از درون می‌خورند.

همه می‌دانند که «آقاها» و «آقازاده‌ها» و نهادهای مافیایی حکومتی مانند سپاه پاسداران ضدخلقی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادها و بنیادهای ریز و درشت به‌اصطلاح فرهنگی و... هستند که منشأء اصلی فساد و قاچاق در کشورند و حداقل بیش از ۷۰درصد اقتصاد کشور را در تیول خود دارند.

فساد حکومتی و سیستماتیک این روزها به ناگزیر چه در اظهارات مهره‌ها و چه رسانه‌های حکومتی مطرح می‌شود.

اما واقعیت این است که همه این اظهارات ناشی از ترس از موج اخیر اعتراضات و فشارهای اجتماعی است و این واقعیت که مردم دیگر تحمل این همه فساد و غارتگری نظام ولایت فقیه و کارگزاران دزد و غارتگر آن را ندارند.

مردمی که استخوان‌هایشان زیر بار فقر و معیشت زندگی خرد شده و سراپا خشم علیه این نظام تبهکار و سران آن و در رأس آن خامنه‌ای هستند که یک قلم از دارایی‌های یکی از نهادهای وابسته به آن «ستاد اجرایی فرمان امام» ۹۵میلیارد دلار است.

بی جهت نیست که مردم معترض و به‌جان آمده با این شعار «آقا خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند» رأس دزدان این رژیم علی خامنه‌ای را هدف قرارداده و خواستار این هستند که آخوندها و حاکمیت منفورشان گورشان را از ایران گم کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ea14807-9ea1-4c5d-b63e-7202456d7640"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات