728 x 90

کمبود پرستار با ۲۰هزار پرستار بیکار؟!

کمبود پرستار  با ۲۰ هزار پرستار بیکار
کمبود پرستار با ۲۰ هزار پرستار بیکار

ولع آخوندها برای نابودی ایران و ایرانی هر روز رکوردهای جدیدی می‌آفریند

آیا می‌دانید در حالی‌که ایران با کمبود جدی پرستار روبه‌روست چندین هزار پرستار بیکار داریم؟!

آیا می‌دانید پرستاران ایرانی یا زیر فشار کار سکته می‌کنند یا از کشور مهاجرت می‌کنند؟!

روز ۱۳خرداد ۹۸دبیرکل خانه پرستار اعلام کرد حدود ۲۰هزار پرستار بیکار داریم. این در حالی است که روز ۱۱اسفند ۹۷اقتصادآنلاین از قول معاون پرستاری وزارت بهداشت (فردی به اسم مریم حضرتی) خبر داد که طبق استاندارد‌های جهانی ایران بین ۱۲۰تا ۱۵۰هزار پرستار کم دارد.

فاجعه آنجاست که همین معاون وزیر اعتراف می‌کند حدود ۳۰هزار پرستار بیکار در کشور وجود دارد و در ابتدای سال نیز فقط در عرض یک‌ ماه ۱۳۰پرستار به کشور استرالیا مهاجرت کرده‌اند.

دی‌ماه ۹۷نیز خبرگزاری حکومتی ایلنا اعلام کرد ۲۰پرستار ایرانی طی ۳سال اخیر به‌علت فشار کار بیش از حد جان‌ باخته‌اند. علت انتشار این آمار شگفت‌انگیز، مرگ یک پرستار جوان ۲۴ساله لارستانی به اسم سعید عالیان زیر فشار کار زیاد در همان زمان بود.

آبان ۹۷سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم تصریح کرد: «هم‌اکنون در ایران به ازای هر ۱۰۰تخت بیمارستانی تعداد ۱۰۰پرستار وجود دارد و ضریب ما نزدیک به ۱/۱و برخی جاها ۹/۰است که باعث افزایش فشار کار به پرستاران می‌شود، ضمن این‌که آنها را مجبور می‌کنند تا اضافه کار هم بایستند که موجب کاهش کیفیت خدمات پرستاری شده است و در نهایت بیمار با عوارض ناشی از کمبود کادر پرستاری مواجه می‌شود».

 

نگاهی به اعتراف‌های حکومتی در خلال جنگ باندهای درون رژیم

روز ۱۳خرداد ۹۸روزنامه حکومتی رسالت از قول دبیرکل خانه پرستار نوشت: «حدود ۲۰هزار پرستار بیکار داریم و استاندارد نسبت پرستار به جمعیت در کشورمان در حد کشورهای عقب‌افتاده است». محمد شریفی‌مقدم در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس (متعلق به پاسداران)‌ افزود: «کمبود نیروی پرستاری یکی از مشکلات اصلی نه تنها پرستاران بلکه مردم است؛ چرا که مردم برای دریافت خدمات به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و وظیفه حاکمیت، ارائه خدمات سلامت است».

 

۲۰هزار فارغ‌التحصیل پرستاری بیکار!

دبیرکل خانه پرستار، اظهار داشت: ما حدود ۲۰هزار پرستار فارغ‌التحصیل و متقاضی کار داریم، اما باید پرسید چرا با این تعداد نیروی پرستار بیکار، شرایط این‌طور است که باید پاسخ داد، دلیلش این است که جریانی در وزارت بهداشت حاکم است که سعی کرده بقیه گروه‌های بهداشت و درمانی دیده نشود.

 

جنگ حیدری نعمتی!

خبرگزاری فارس پاسداران بی‌سبب اقدام به انتشار این خبر از قول دبیرکل خانه پرستار نکرده است چرا که به هر علتی وی تلاش می‌کند علت فاجعه را به جنگ بین پزشک و پرستار تبدیل کند در حالی‌که عامل اخراج پرستاران نظام حاکم بر کشور است.

به همین علت است که وی می‌گوید: «در دولت فعلی سیستم پزشک‌سالاری پیچیده‌تر و قدرتمندتر شده است و این جریان در لایه‌های حاکمیت هم نفوذ دارد و این افراد در مجلس، دولت و شورای عالی بیمه هستند».

 

واقعیت چیست؟

آخوندها در و دروازه استخدام کشوری را بسته‌اند و تمامی‌ توان و امکانات مالی کشور را صرف استخدام مزدوران خود در کلیه نهادها و ادارات به‌ویژه نهادهای امنیتی کرده‌اند.

اکنون اولویت در استخدام به مزدورگیری در نهادهایی هم‌چون بسیج و سپاه پاسداران است. روزی نیست که آگهی استخدام برای بسیج و سپاه در رسانه‌ها منتشر نگردد. در حالی‌که در همان زمان دانش‌آموختگان و متخصصان و پرستاران و کارگران فنی کشور که در شمار ارزشمند‌ترین سرمایه‌های ملی این سرزمین هستند در حال مهاجرت و بلکه گریز از کشور هستند. بنا‌ به آمار رسمی منتشر شده در رسانه‌های حکومتی سالانه ۱۵۰تا ۱۸۰هزار نفر دانش‌آموخته از ایران مهاجرت می‌کنند (روزنامه حکومتی رسالت ۳اردیبهشت ۹۸) و این به‌معنی فرار روزانه ۴۰۰ـ ۵۰۰نفر متخصص و نخبه از کشور است که ضرر و زیان مالی ناشی از آن سر به میلیاردها دلار می‌زند عددی که در کم‌ترین برآورد از درآمدهای نفتی سالانه کشور (در بهترین شرایط معادل ۵۰میلیارد دلار سالانه) به‌مراتب بیشتر است! عددی که باور کردن آن ابتدا به ساکن مشکل است (در این مورد نگاه کنید به مقاله فاجعه‌ای به نام فرار مغزها در سایت مجاهد).

با این‌همه این فاجعه در دیکتاتوری آخوندها کماکان ادامه دارد و امروز داستان پرستاران روی میز می‌آید و روز دیگر مهاجرت دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف و روز دیگر فرار پزشکان و اساتید دانشگاه یا کارگران متخصصی که از کار بیکار شده و اکنون ناگزیر از مهاجرت به کشورهای دیگر می‌شوند. فاجعه‌ای که تنها و تنها با انقلاب و تغییر این نظام منحط و ضدانسانی و جایگزین کردن آن با یک حاکمیت ملی و مردمی پایان خواهد یافت و لاغیر!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e79a343-bf93-4b94-96a3-7b7fa925363f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات