728 x 90

ژنو - تظاهرات یاران شورشگر - فراخوان به محاکمه سران حکومت آخوندی

ژنو

تظاهرات یاران شورشگر

فراخوان به محاکمه سران حکومت آخوندی

بدلیل سرکوب قیام‌کنندگان و جنایت علیه بشریت

 

استفانی پرزیوسو نماینده پارلمان فدرال سوئیس

استفانی پرزیوسو نماینده پارلمان فدرال سوئیس ضمن اعلام همسبتگی با قیام مردم ایران گفت:

زنان در این قیام پیشتاز هستند، زنانی که قربانی نابرابریها هستند ولی این جنبش فراتر از این هست. زنان موتور محرکه این جنبش هستند همان‌طوری که در ۱۳۸۸ بودند و در آینده خواهند بود و کسی نمی‌تواند صدای مردم ایران و صدای زنان را خفه کند. ما اینجا هستیم تا همبستگی خودمان را با اعتراضات مردمی به اعتراضات مردم نشان بدهیم.

 

رمی پاگانی نماینده پارلمان ژنو – شهردار سابق ژنو:

رمی پاگانی نماینده پارلمان و شهردار سابق ژنو طی سخنانی با اشاره به جنایتهای رژیم آخوندی علیه مردم ایران و محکومیت قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی خواستار برقراری یک حاکمیت دمکراتیک در ایران آزاد فردا شد. ما الآن می‌بینیم که مردم ایران در صحنه هستند و می‌بینیم که آخوندها چه کشتار وحشیانه‌ای ا نجام داده‌اند. من وقتی که جوان بودم علیه شاه جنگیدم. شاه به ژنو می‌آمد و ما علیه او بسیار تظاهرات کردیم و الآن در مقابل آخوندها ایستادیم تا مردم ایران به یک حکومت دمکراتیک برسند. ما می خواهیم به کشتارهایی نظیر قتل‌عام ۱۳۶۷ در ایران پایان بدهیم. من امیدوارم که به‌زودی همدیگر را در تهران ببینیم.

 

کریستین پرگو استاد دانشگاه و از حامیان قدیمی مقاومت ایران در سوئیس

کریستین پرگو استاد دانشگاه و از حامیان قدیمی مقاومت ایران در سوئیس گفت: رژیم ایران، رژیمی خطرناک است و پاسخش به اعتراضات مردم ایران، بسیار وحشیانه و سرکوبگرانه است. رئیسی رئیس‌جمهور این رژیم جنایاتش را از سال۱۳۶۷ با قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی آغاز کرده است که این جنایات هم‌چنان ادامه دارد. اما اعتراضات و قیام مردم ایران در اکثر مناطق ایران هم‌چنان ادامه دارد. خانم پرگو افزود: ما صدای مردم ایران را در سوئیس می‌شنویم ما می‌خواهیم که دولت ما هم این صدا را بشنود. و همبستگی خودش را با مردم ایران نشان بدهد. خواسته مردم ایران این است که این رژیم برود. ما از اعتراضات مردم ایران حمایت می‌کنیم تا به آزادی و رهایی و دموکراسی برسند.

 

پروفسور ژان زیگلر جامعه‌شناس و معاون سابق کمیته مشورتی حقوق‌بشر سازمان ملل طی پیامی به تظاهرات ایرانیان آزاده از جمله گفت:

قیام مردم ایران که توسط زنان آغاز شده و رهبری می‌شود، اکنون به نقطه‌عطف مهمی رسیده است: این قیام بیش از دو ماه دوام آورده و به کل کشور گسترش یافته است، رژیم جنایتکار آخوندها سرکوب وحشتناکی را اعمال می‌کند. در دو ماه گذشته حداقل ۶۰۰نفر از جمله ۸۷ کودک به‌قتل رسیده‌اند. بیش از ۳۰۰۰۰معترض دستگیر شدند. بسیاری از دستگیر شدگان به طرز وحشتناکی شکنجه شده‌اند، برخی حتی به اعدام محکوم شده‌اند. مانند هر انقلاب اصیل، انقلاب کنونی، یک بعد جهانی آشکار دارد: کانونهای شورشی مجاهدین خلق روزبه‌روز در ۳۱استان کشور تظاهرات را سازماندهی می‌کنند، خواستار جدایی. شورشگران در ایران نه تنها برای آزادی ملت ایران، بلکه برای حقوق و آزادی همه مردم جهان مبارزه می‌کنند. بنابراین برای مردم سوئیس هم می‌جنگند و رنج می‌برند، شکنجه می‌شوند و می‌میرند. قاطعیت و شجاعت شورشگران ایرانی تحسین همه زنان، همه مردان آزاد روی کره زمین را بر می‌انگیزد. ما همبستگی بی‌بدیل را مدیون این رزمندگان و شهیدان هستیم. تظاهرات همبستگی در میدان ملل در ژنو مهم است. این تظاهرات به قاتلان در تهران علامت می‌دهند که جنایات آنها هرگز فراموش نخواهد شد. مردم ایران پیروز خواهند شد. شجاعت آنها گواه شکست ناپذیری روح انسان است. تکرار می‌کنم: مبارزه انقلابیون ایران، همبستگی همه‌جانبه، روزانه و تحسین عمیق ما را می‌طلبد.

زنده باد پیروزی انقلاب دمکراتیک مردم ایران! زنده باد ایران آزاد

 

بهزاد نظیری عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت:

دوستان عزیز، یاران مقاومت. این عکسها با ما حرف می‌زنند. عکسهای این جوانهایی که در مقابل من هستند و در مقابل شما هستند. این‌هایی که خونشان کف خیابانهای ایران ریخته است، اینها با ما حرف می‌زنند. به ما چی می‌گویند، می‌گویند که سرنوشت خلق ما کف خیابانهای ایران تعیین‌تکلیف می‌شود. می‌گویند که آن جریانی که پیشرفته آن جریانی که سرنگونی این رژیم را چهل سال است که می‌خواهد کف خیابانهای ایران دارد پیش می‌رود. ما هم اگر اینجا هستیم، صدای همینها هستیم. اگر اینجا هستیم. حرف اینها را می‌خواهیم به اینجا ( سازمان ملل در ژنو) منعکس بکنیم. یعنی ما تنها این جماعتی نیستیم. که اینجا هستیم. ما فقط همین عده‌یی که اینجا هستیم و شمایی که با شور شعار می‌دهید از صبح و با هموطنان کردمان که در این روزهای اخیر بهای سنگینی پرداختند در شهرهای کردستان و با هموطنان بلوچ مان که در یک روز نزدیک به صد نفرشان به خاک افتادند، همبستگی‌مان را می‌گوییم. ولی این را فراموش نکنیم که ما جمع ما، جمع ما هم در مکان و هم در زمان نه فقط با این میدان کوچک بلکه با کف خیابانهای ایران پیوند دارد. تو همین میدان خواهران، برادران دوستان عزیز، تو همین میدان از ۴۰سال پیش صدای شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم رجوی طنین‌انداز است. همین جا که شما ایستادید. از شروع دهه۶۰ آن موقع که مجاهدین صدها، صدها هرشب، هر روز در اوین، در قزل‌حصار، در گوهردشت در جاهای دیگر بخاک می‌افتادند، دکتر کاظم رجوی اینجا در این میدان می خواست صدای آنها را منعکس بکند. و منعکس کرد و به‌قول خودش قیمت را، قیم دفاع از حقوق‌بشر در ایران را با خون خودش پرداخت. تاریخچه این میدان دوستان عزیز به اندازه تاریخچه خونبار مقاومت ایران است. این میدان بعد از دهه شصت، همین میدانی که شما ایستادید، آنموقع که خواهران و برادران ما در اشرف در زیر کشتار عوامل رژیم، عوامل مزدور سپاه، همان قاسم سلیمانی معدوم بودند، در همین میدان چند سال اینجا در آن گوشه میدان تحصن برپا بود. خیلی از شما اینجا حضور داشتید، حتماً بودید خیلی‌هایتان. می آمدید و بر می‌گشتید. اینها فراموش نشده اینها تاریخچه خونبار این مقاومت است. بعد از اشرف و لیبرتی و بعد از آن تحصن و بعد از آن پایداری پر شکوه که شما نمایندگی کردید، و حفاظت کردید از خواهران و برادران خودتان در اشرف بعد قتل‌عام شصت و هفت بود، در همین میدان باز گردهمایی‌های بزرگ شما بود، ‌برای آن که آن سی هزار سربدار و سی هزار شهید قتل‌عام شصت و هفت را اینجا نمایندگی کنید. و این تاریخچه طی شد تا امروز. تا امروز که این خط سرخ آن خون شهدا از دهه شصت تا اشرف تا قتل‌عام شصت و هفت در این میدان و در اینجا به این نقطه رسیده که ما صدای آن مردم باشیم. بنابراین افتخار بر شما. افتخار بر ما که ما پیوندمون، پیوند ما از کف خیابان ژنو با کف خیابانهای ایران هست. همانجا که کانونهای شورشی هر روز هر روز دارند با خون خودشان قیمت می‌دهند، هر روز دارند سازمان یافته‌تر از پیش رژیم را در مقابل حرکات خودشون عاجز می‌کنند 

 

-تظاهرات یاران شورشگر در ژنو - 0

-تظاهرات یاران شورشگر در ژنو - 1

-تظاهرات یاران شورشگر در ژنو - 2

-تظاهرات یاران شورشگر در ژنو - 3

-تظاهرات یاران شورشگر در ژنو - 4

-تظاهرات یاران شورشگر در ژنو - 5
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0969f7c-c24a-4c78-b0c6-bed6774171e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات