728 x 90

پیامدهای سؤال از روحانی

سوال از آخوند شیاد روحانی
سوال از آخوند شیاد روحانی

قبل از این‌که نمایندگان مجلس ارتجاع روحانی را به برای پاسخگویی به مجلس بکشانند، پیوسته یک سؤال روی میز هر دو باند حاکم بود که نتیجه سؤال از روحانی برای نظام چه خواهد بود. روزنامه‌ ایران ارگان دولت روحانی ۳شهریور ۹۷ در پاسخ به این سؤال نوشت: «در مجموع به‌نظر می‌رسد که هدف یا حداقل نتیجه حتمی از پرسش، حل هیچ دغدغه‌ای نیست، جز افزایش تنش و شکاف درون قدرت و این از همه چیز برای جامعه ایران خطرناک‌تر است».

پس از رد ۴پاسخ از ۵پاسخ روحانی توسط مجلس ارتجاع، ابعاد جدیدتری از این «تنش و شکاف»ی که روزنامه حکومتی ایران به آن اشاره کرد بیرون زد.

به‌رغم مجیزگویی روحانی از خامنه‌ای، شکاف بین پاسداران خامنه‌ای و باند روحانی از اولین شکافهایی بود که از مجلس ارتجاع بیرون زد.

در این رابطه محمد پورمختار در جلسه روز ۶شهریور ۹۷ مجلس گفت: «اظهارنظر فرماندهان نیروهای مسلح در خصوص مسائل بین‌المللی و پاسخ به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور نادان آمریکا را عین وظیفه می‌دانم، چگونه است عده‌یی جاهل و بی‌خبر می‌پسندند که این فرماندهان جان شیرین خودشان را فدای همین‌ها بکنند ولی حق نداشته باشند در این موضوعات اظهارنظر بکنند».

در پاتک به این تهاجم، بلافاصله باند رقیب، شورای نگهبان خامنه‌ای و سپاه را مورد حمله قرار داد.

قاسم میرزایی نیکو، عضو مجلس ارتجاع، گفت: «نظارت استصوابی و دولت موازی امان را بریده، پول کثیف و دست ناپاک میان مسئولان فساد دوانده، فساد هم‌چون اژدهای هفت‌سری است که هر روز از جایی سر در می‌آورد».

شکاف دلواپسان باند ولی‌فقیه ارتجاع دومین موضوعی بود که بیرون زد، به‌رغم حمایت خامنه‌ای از دولت روحانی، آنها به صحنه آمدند و بر ناکارآمدی روحانی تأکید کردند.

 

توئیت مهدی محمدی

توئیت مهدی محمدی، از مهره‌های باند خامنه‌ای

مهدی محمدی، مهره باند خامنه‌ای، نوشت: «اصلاح‌طلبان می‌گویند چرا وزرا را استیضاح می‌کنید. مشکل جای دیگری است. حق با آنهاست. مشکل از رئیس‌جمهوری است که می‌گوید من رئیس تیم اقتصادی دولتم و در این ماهها، شخصاً دهها تصمیم اقتصادی غلط اندر غلط گرفته است. آقای ظریف راست می‌گوید. برخی مشکلات را بیخود گردن آمریکا انداخته‌اند. آمریکا عددی نیست. مشکل دولتی است که ایشان وزیر خارجه آن است».

بعد از سؤال از روحانی اوجگیری بحران و تداوم آن حرف مشترک همه باندها است.

در این رابطه حسین کنعانی مقدم از باند خامنه‌ای گفت: «خروجی جلسه امروز هم حل مشکلات کشور نخواهد بود، بلکه راه‌افتادن دومینوی استیضاح وزراست».(خبرگزاری ایرنا ۶شهریور ۹۷)

سایت حکومتی عصر ایران هم از ضرورت تهاجم روحانی شروع کرد و با عنوان «روحانی در منگنه / لاک دفاعی جواب ندارد» نوشت: روحانی «اگر نجنبد چه بسا طرح استیضاح را هم آماده کنند و همه کاسه و کوزه‌ها را بر سر او بشکنند».(عصر ایران ۶شهریور ۹۷)

از سوی دیگر شکاف در باند روحانی هم شکاف بین این باند و مهر‌ه‌های هم‌سو با او فعال شد و آنها نیز ضمن تأکید بر او‌جگیری و تداوم بحران به روحانی حمله کردند.

در این رابطه محمدعلی وکیلی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع، گفت: «روحانی مدتهاست در تله بازی باخت-باخت گرفتار شده و در حقیقت به مشاوران خود باخت. اگر تجدیدنظر نکند باخت‌های بزرگتری در انتظار است»!(سایت فرارو ۶شهریور ۹۷)

رسانه‌های باند موسوم به اصلاح‌طلب هم به‌خاطر سوختن تاریخی باند خود شدیدتر از بقیه به روحانی حمله کردند، سایت حکومتی انتخاب از جمله نوشت: «دوباره روحانی»، دوباره «تکرار»، «کلیشه محض» و «تقریبا هیچ»! / مشاوران گرانقدر رئیس‌جمهور! از بین رفتن سرمایه اجتماعی هاشمی، خاتمی، خمینی و دیگر بزرگان اصلاحات، مرهون کف باکفایت شماست!/ هنریست این سرمایه عظیم را ۵ساله به «هیچ» تبدیل کردن»!(سایت انتخاب ۶شهریور ۹۷)

به این ترتیب کشاندن روحانی به مجلس ارتجاع هم شکافهای منجمد را فعال کرد و هم بحرانهای ذخیره شده را به بحرانهای گریبان‌گیر رژیم افزود.

این وضعیت نشانگر تعمیق بن‌بست و تشدید جنگ قدرت در مرحله پایانی نظام منحوس آخوندی است.

همچنین نتیجه این وضعیت اوجگیری بحران و افزایش اعترضات مردمی خواهد بود، در حالی‌که رژیم آخوندی هیچ راه برون رفتی از مواجه شدن با خشم و نفرت بیشتر مردم و خیزش‌ها و قیامهای آنها ندارد و به سرانجام محتومش یعنی سرنگونی هم روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a67e4403-10c3-47a7-9fd6-e8b52c64a78c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات