728 x 90

پرشدن جیب وارد کنندگان برنج، خالی شدن جیب کشاورزان برنج!

غارتگران آخوندی با وارد کردن بی رویه برنج، برنج کاران ستمدیده را به فقرونابودی می کشانند
غارتگران آخوندی با وارد کردن بی رویه برنج، برنج کاران ستمدیده را به فقرونابودی می کشانند

یک مهره حکومتی به نام جمیل علیزاده شقایق با عنوان دبیر انجمن برنج ایران در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا به«‌بلبشوی واردات بی‌رویه برنج» اذعان کرد و گفت «سال‌‌ها است مازاد بر نیاز کشور برنج وارد می‌کنند».

وی با اشاره به تعداد واردکنندگان برنج با ارز دولتی گفت« گرچه تعداد واردکنندگان برنج بسیار زیاد است اما بعضی از آنها به‌رغم دریافت مجوز و ارز دولتی برای واردات آن، به‌جای برنج، کرم زگیل پا می‌آورند»!(خبرگزاری ایلنا ۱۷تیر۹۷)

با این وضعیت دولت ضدمردمی برای پر کردن جیب عوامل حکومتی به شرکتهای خصولتی اجازه ثبت سفارش واردات برنج می‌دهد و صدها میلیون دلار ارز کشور صرف واردات برنج می‌شود و صدها میلیون دلار ارز کشور نیز به جیب عناصر وابسته به حاکمیت می‌رود.

خبرگزاری حکومتی ایرنا ۳خرداد ۹۷ در مطلبی با عنوان: « اختلاف ۵۰۰میلیون دلاری آمار مصرف برنج در جیب کاسبان واردات» می‌نویسد: «اختلاف آمار درباره مصرف سرانه برنج میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با جهاد کشاورزی سالانه به حدود ۵۰۰هزار تن واردات مازاد می‌انجامد که بر اساس قیمت رسمی اعلامی ۵۰۰میلیون دلار برای صندوق ارزی کشور هزینه دارد.

 

غارتگران آخوندی با وارد کردن بی‌رویه برنج، برنج کاران ستمدیده را فقیرترمی کنند

غارتگران آخوندی با وارد کردن بی‌رویه برنج، برنج کاران ستمدیده را فقیرتر می‌کنند

این میزان حیف و میل ارزی ناشی از یک اختلاف آماری جدای از هزینه‌هایی است که واردات مازاد بر تولید داخلی تحمیل می‌کند». (خبرگزاری ایرنا ۳خرداد ۹۷)

بر اساس گزارشات رسانه‌های رژیم در حال حاضر حجم زیادی از برنج مازاد بر مصرف وارد می‌شود که از این بابت نیز سود سرشاری نصیب واردکنندگان حکومتی برنج می‌شود و مابهازای آن با فروش نرفتن برنج ایرانی سال به سال جیب برنج کاران ایرانی خالی‌تر می‌شود و زمینهای کشاورزی نیز با تغییر کاربری برای کاشت برنج از حیض انتفاع خارج می‌شوند.بنا بر نوشته روزنامه حکومتی میزان ۲۱خرداد ۹۷« برنج داخلی قربانی واردات بی‌رویه» شده است.

روزنامه وقایع اتفاقیه ۶دی ۹۶می‌نویسد: «واردات برنج‌های خارجی یکی از مشکلاتی است که معیشت کشاورزان گیلان و مازندران را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است».

این روزنامه حکومتی از قول مهرداد باهوج لاهوتی عضو مجلس ارتجاع از لنگرود می‌نویسد: «مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی معتقد است وارد‌کنندگان برنج‌های خارجی با پر کردن انبارهای خود تولید برنج داخلی را به مرگ تهدید می‌کنند. او با اشاره به اقدامات جدید دولت برای حمایت بیشتر از برنج داخلی به روزنامه «وقایع‌اتفاقیه» گفت: «گزارشات و تحقیقات نشان می‌دهد ما برای جبران کمبود برنج در ایران فقط نیاز به واردات ۵۰۰هزار تن برنج خارجی داریم. سالانه سه برابر بیش از حد نیاز برنج وارد کشور می‌شود».

بر اساس بخش منتشر شده لیست بانک مرکزی در رابطه با شرکتها و نهادهایی که با ارز دولتی کالا وارد می‌کنند، ۱۰۶شرکت و نهاد به‌اصطلاح خصوصی در امر واردات برنج دخیل هستند.

درگیر شدن این تعداد از شرکتهای خصولتی از یک طرف نمایانگر سود سرشاری است که عوامل وابسته به حاکمیت از واردات برنج به جیب می‌زنند، و از طرف دیگر نمایانگر بلبشو در امر واردات برنج است که نتیجه آن ورود حجم عظیمی از برنج مازاد بر نیاز کشور است.

ضمنا آن‌چنان که آن مهره حکومتی(رئیس انجمن برنجکاران) اعتراف کرد به بهانه واردات برنج که جزو اقلام ضروری و مورد نیاز کشور است با ارز دولتی اقلام غیرضروری وارد می‌کنند و با کالا را با قیمت بازار آزاد ارز به مردم می‌فروشند و از این طریق نیز جیب مردم را خالی می‌کنند.

پرشدن جیب عوامل رژیم و ۱۰۶شرکت خصولتی از طریق واردات بی‌رویه برنج در شرایطی است که دست شالیکاران ایرانی خالی است و بدهی گریبان آنها را گرفته است و همین موضوع نیز زمینه ورود واسطه‌ها و دلالان وابسته به حاکمیت به بازار شده و آنها نیر برنج را با قیمت بسیار نازل از برنج کاران خریده و در بازارهای مصرف با قیمت گزاف به فروش می‌رسانند و از این طریق هم جیب کشاورزان تولیدکننده و هم جیب مردم مصرف کننده را خالی می‌کنند.

عرضه برنج خارجی در بازار به حدی است که به‌گفته عضو اتحادیه شالیکوبیداران مازندران بیش از ۳۵۰هزار تن در شالیکوبی‌های مازندران روی دست مانده است.(خبرگزاری ایرنا ۹اسفند ۹۶)

این چنین است که دولت ضدمردمی و ۱۰۶نهاد و شرکت حکومتی با مصرف ارز کشور آن هم با نرخ بسیار پایین و با نصف قیمت بازار آزاد، پول کشور را صرف واردات برنج می‌کنند و با واردات بی‌رویه کمر کشاورز ایرانی را می‌شکنند و به تولید ملی این محصول نیز آسیب می‌رسانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cea7cb1-425d-46f5-bbf6-6d6d12f8fed8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات