728 x 90

همه بر ضد خامنه‌ای

لگدکوب کردن عکس خامنه‌ای توسط جوانان و مردم بصره - عراق
لگدکوب کردن عکس خامنه‌ای توسط جوانان و مردم بصره - عراق

موج آگاهی علیه ستم و استبداد و دین‌فروشی هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند و مردم بیشتری را علیه دیکتاتوری برمی‌انگیزد. در جریان قیامهای این روزهای هموطنان بختیاری در ایران و همین‌طور قیام مردم عراق صحنه‌های بسیار درخشانی از آگاهی و جسارت مردم علیه ستم و برای آزاد شدن از ستم و اختناق و غارتگری دیده می‌شود. از آن‌طرف هم شقاوت دیکتاتوری در سرکوب و کشتار چهرهٔ خون‌ریز دیکتاتوری را به‌خوبی نشان می‌دهد. اما آنچه که در وقایع این روزها بسیار بارز بود پیوستگی و خروش مردم و همزبانی توده‌ها بر ضد دین‌فروشی و ارتجاع بود.

در جریان قیام مردم عراق تصاویری منتشر شد که به‌خوبی به دنیا نشان می‌داد مردم عراق هم مثل مردم ایران که در قیام دیماه ۹۶ یکپارچه شعار مرگ بر خامنه‌ای می‌دادند، چقدر از حاکمیت خامنه‌ای و ولایت‌ فقیهش متنفر هستند. صحنه‌هایی درست مثل صحنه‌های کانون‌های شورشی که عکسها و نمادهای رژیم را می‌سوزانند و مراکزش را به آتش می‌کشند.

در برخی صحنه‌ها مردم عراق پاسداران را که چهره‌شان را پوشانده بودند شناسایی می‌کردند و می‌گفتند ملیت شما که عراقی نیست! در بسیاری از صحنه‌ها هم تصاویر بزرگ خامنه‌ای را که حشدالشعبی در خیابان‌ها نصب کرده بود، پایین می‌کشیدند.

تظاهرکنندگان تصاویر خامنه‌ای را که بر روی دیوارهای شهر بصره نصب شده بود به آتش کشیدند. همچنین «دفتر سرایای خراسانی» و «سازمان بدر» که مزدور رژیم آخوندی هستند را به آتش کشیدند.

این صحنه‌ها نشان می‌داد که نفرت شیعهٔ عراق از رژیم ولایت‌ فقیه بی‌سابقه است و خامنه‌ای چهره منفوری در عراق است. هم در کربلا هم در بصره تمام پلاکارد و بیلبوردهای خامنه‌ای که توسط حشدالشعبی نصب شده بود، سوخته یا پاره شدند. همچنین مقر حزب‌الدعوه وابسته به نوری المالکی در ناصریه به آتش کشیده شد.

این صحنه‌ها البته نشان از جنایتها و غارتگریهای رژیم آخوندی در عراق دارد اما به‌طور مشخص ایستادگی مجاهدین اشرف و لیبرتی در آن سالهای پایداری تاثیر خود را در عراق گذاشته است که مردم عراق درست مانند مردم ایران نفرت خود را از رژیم ولایت‌ فقیه و خامنه‌ای و آخوندهای مرتجع نشان می‌دهند.

هموطنان کلیپ دیگری از تظاهرات مردم عراق و سوریه در هامبورگ آلمان را منتشر کرده‌اند که آنجا هم شعار اخراج رژیم از عراق و از سوریه را تکرار می‌کردند و نفرت خود را از حشدالشعبی را که بخشی از سپاه پاسداران است نشان می‌دادند.

عراقی‌های مقیم هامبورگ آلمان هم همصدا با قیام مردم داخل عراق خواستار اخراج رژیم ایران شدند.

باز هم از جلوه‌های ابراز نفرت مردم عراق از رژیم ولایت‌ فقیه صحنه‌ای هست که مردم با کفش بارها به‌صورت تصویر خامنه‌ای می‌کوبند. زدن با کفش در فرهنگ عراق نوعی ابراز تنفر بسیار شدید است. صحنه‌ای که نشان می‌دهد مردم عراق عمیقاً به‌ عملکرد رژیم ولایت‌ فقیه در کشورشان مشرف هستند و از آن نفرت دارند.

علاوه بر قیام‌کنندگان دو ملت، به‌ویژه در میهن خودمان ایران این روزها هم کارگران و هم کشاورزان و هم فرهنگیان شانه‌به‌شانهٔ هم و شانه‌به‌شانهٔ دیگر اقشار بپاخاسته در برابر رژیم آخوندی ایستاده‌اند.

هزاران تن از کارگران کارخانه آذرآب اراک در برابر مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی و گارد ضدشورش در برابر شلیک گاز اشک‌آور ایستادگی کردند و رودرروی مأموران جنایتکار رژیم که با باتون و سپر جلوی آنها را گرفته بودند، شعار دادند: «زیر بار ستم، نمی‌کنیم زندگی»!

همچنین صدها تن از کشاورزان پس از تجمع در اعتراض به دزدی آب زاینده‌رود و دروغگویی‌های رژیم و وعده‌های پوچ و فریبکارانه، در محل پروژه لوله‌کشی برای انتقال آب زاینده‌رود حضور یافتند و با یک دستگاه لودر، لوله‌های کار گذاشته را تخریب کردند.

از سوی دیگر کارگران نیشکر هفت‌تپه به‌رغم دستگیریها و فشارها بر خواسته‌های خود پافشاری کردند. آنها از روز دوشنبه اول مهرماه در اعتراض به اخراج شماری از کارگران دست به اعتصاب زده و اعلام کردند که تا آزادی همه دستگیرشدگان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

اینگونه است که می‌توان با قاطعیت گفت این خشم پیوسته و مستمر و خروشنده در نهایت در گستردگی و فوران خود به حاکمیت دین‌فروشان ولایت‌ فقیه پایان خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/141c55a3-1794-4609-a1fd-8534db27bc17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات