728 x 90

مخالفت وزارت‌خارجه آمریکا با مبادله زندانیان با رژیم ایران در لایحه ارائه شده به پارلمان بلژیک

ندپرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ندپرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

امروز (۱۴تیرماه) ندپرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در یک بریفینگ مطبوعاتی در مورد تبادل زندانیان میان رژیم آخوندی و دولت بلژیک صحبت کرد که گزیده‌ای از آن بدین شرح است:

پرسش از ند پرایس: پارلمان بلژیک در آستانه تصویب معاهده‌ای است برای تبادل زندانیان با ایران. بیم‌هایی وجود دارد که یک تروریست محکوم شده ممکن است از زندان بلژیک آزاد شود و به ایران بازگردانده شود. این مسأله می‌تواند گسترده‌تر شود و کشورهای اروپایی بیشتری می‌توانند به این موضوع بپیوندند. چه کسی می‌داند که در این رابطه چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین سؤال من این است که شما برخورد اروپا با سیاست گروگان‌گیری جمهوری اسلامی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و آیا این به این معنی است که اروپا در رابطه با گروگانها راه خود را از آمریکا جدا می‌کند؟ و آنها همکاری با آمریکا را نمی‌خواهند؟

ند پرایس در پاسخ گفت: این به آن چه قبل از این گفتم بر می‌گردد. ما یک هدف کوتاه مدت داریم در رابطه با آمریکایی‌هایی که به‌طور ناعادلانه‌ای در خارج کشور بازداشت شده‌اند. ما در این رابطه یک هدف بلندمدت‌تر داریم. هدف کوتاه مدت ما این است که آنهایی که در لحظه به‌طور ناعادلانه و ناحق زندانی شده‌اند، یا گروگان گرفته شده‌اند، شاهد این باشیم که آنها آزاد شوند. ولی ما هم‌چنین یک هدف بلندمدت‌تر داریم و این چیزی است که وزیر بلینکن تبدیل به یک اولویت کرده است و با شماری از متحدانمان در سراسر جهان کار کردیم از جمله متحدان کانادایی‌مان و هم‌چنین شماری از متحدانمان در اروپا. هدف این است که یک هنجار علیه این اقدام وحشتناک ایجاد و اعمال کنیم به‌منظور این‌که جامعه جهانی یک صدا صحبت کند و با هم اقدام کنند تا کشورها به‌خاطر کاری که انجام می‌دهند مورد حسابرسی قرار بگیرند... و ما در طولانی‌مدت می‌خواهیم شاهد این باشیم که کشورها فشار فوق‌العاده‌ای احساس کنند تا درگیر چنین اعمالی نشوند. ما هم‌چنان چند پرونده وحشتناک از شهروندان اروپایی و دو تابعیتیها که به‌طور ناعادلانه‌ای در ایران بازداشت شده‌اند را مانیتور می‌کنیم از جمله دکتر سوئدی ایرانی احمدرضا جلالی. و ما نگرانیهای کارشناسان سازمان ملل را تکرار می‌کنیم که وضعیتی که این فرد با آن مواجه است واقعاً وحشتناک است...

 

پرسش از ند پرایس: بلومبرگ گزارش کرد که دور بعدی مذاکرات بعد از سفر بایدن به منطقه انجام خواهد شد. احتمالاً یک دور دیگری از مذاکرات در دوحه خواهیم داشت. آیا این موضوع واقعیت دارد؟

ند پرایس: ما از اتحادیه اروپا به‌خاطر اقداماتشان قدردانی می‌کنیم ولی در حال حاضر هیچ دور دیگری از مذاکرات برنامه‌ریزی نشده است. ما هم‌چنان به بررسی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام متعهدیم. ما به برگشتن به برجام متعهدیم در صورتی که ایران همین تعهد را بدهد. متأسفانه ایران به مطرح کردن موضوعاتی که خارج از چارچوب برجام است ادامه می‌دهد (سایت وزارت‌خارجه آمریکا - ۱۴تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b28ada0-789a-4344-b39e-beca20a1c6cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات