728 x 90

سیل، ادعاها و واقعیتها!

سیل، ادعاها و واقعیتها!
سیل، ادعاها و واقعیتها!

روز یکشنبه در جلسهٔ نمایشی مجلس ارتجاع وزیر نیرو تلاش کرد چنین وانمود کند که سیل در استانهای گلستان و مازندران و شیراز و بعد هم خوزستان غیرمنتظره و پیش‌بینی نشده بود و خبر منتشر شده مبنی بر این‌که هواشناسی رژیم ۴ماه قبل نسبت به‌وقوع سیل هشدار داده بود را خنثی و بی‌اثر کند.

اما موج سوم سیل در استانهای خراسان، هرمزگان و کرمان که از قبل هم اعلام و پیش‌بینی شده بود این تلاشها را باطل کرد.

 

اعزام نیروهای سرکوب به مناطق سیل‌زده

از اولین روزهای وقوع سیل در استانهای گلستان و شیراز سریع‌ترین عکس‌العمل رژیم اعزام مزدوران بسیجی و سپس نیروهای مسلح به مناطق سیل‌زده بود. روز ۲۵فروردین۹۸ رحمانی فضلی در مجلس ارتجاع گفت:«‌ بحث خدمات بهداشتی و در کنار آن مسائل انتظامی و امنیتی، ببینید دوستان ما در این ایام در مناطق خوزستان در گلستان در لرستان در همه جاها زحمات و تلاش همه نیروهای امنیتی است نیروهای نظامی است و نیروهای انتظامی است که در چند جبهه دارند کار می‌کنند».

 

مفهوم حفظ امنیت

مفهوم حفط امنیت مناطق سیل‌زده از مطالب رسانه‌های حکومتی روشن‌تر می‌شود آنجا که نیروهای سرکوبگر ۲۴نفر از مردم امداد رسان را به بهانه واهی شایعه سازی در فضای مجازی دستگیر کردند.

کیهان خامنه‌ای، ۲۵فروردین ۹۸ نوشت: ‌«دستگیری۲۴نفر از شایعه‌سازان سیل خوزستان در فضای مجازی. سرهنگ شاهین حسنوند گفت: در پی وقوع سیل در برخی شهرستانهای خوزستان اخیراً افرادی با ایجاد پیام‌های کذب و انتشار آن با عبارات هیجان‌زا، احساسات مردمی را نشانه می‌گیرند».

 

خشم مردم سیل‌زده

این ادعاها در حالی است که مقامات و رسانه‌های حکومتی پیش از این از تراکم نفرت مردم نسبت به نظام ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این رابطه روزنامه وطن امروز ۲۶فروردین ۹۷ از قول جواد کاظم نسب الباجی عضو مجلس ارتجاع نوشت: «آنچه بیش‌از‌پیش بر عصبانیت مردم افزوده و آنها را دچار اضطراب کرده فقدان برخی امکانات است. دولت تاکنون موفق به تأمین بسیاری از نیازهای سیل‌زدگان نشده و مردم در وضعیت نامطلوبی به‌سر می‌برند. اگر دولت و همه سازمانهای مربوط وسایل مورد نیاز مردم را در جلوگیری از نفوذ سیل به شهرها و روستاها تأمین می‌کردند، تاکنون بسیاری از شهرها و روستاها از خطر سیل در امان می‌ماند».

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم به شکل دیگری به وحشت از خشم مردم اذعان کرد و گفت: «خواهش ما از مسئولان این است که این سفرها را (به مناطق سیل‌زده) انجام ندهند، چرا که مسائل مختلفی را در پی دارد. در کنار مسئولانی که به مناطق سیل‌زده می‌آیند، افرادی باید امنیت‌شان را به‌منظور تردد تأمین کنند. از همین‌رو توصیه و خواهش ما از مسئولان این است که این سفرها را به زمانی موکول کنند که شرایط تثبیت شده باشد».(سایت انتخاب ۲۵فروردین ۹۸)

 

حضورنیروهای سرکوب برون‌مرزی در مناطق سیل‌زده

در وحشت از خشم انفجاری مردم است که حاکمیت سپاه پاسداران، بسیج ضدمردمی و مزدوران برون‌مرزی‌اش نظیر لشکر موسوم به فاطمیون، زینبیون و حشدالشعبی که از اتباع عراقند را تحت پوشش کمک به سیلزدگان گله‌وار وارد میدان کرده است.

کیهان خامنه‌ای ۲۶فروردین ۹۸ از « حضور اعضای حشدالشعبی، موکب‌ها و اقشار عراقی برای کمک به سیل‌زدگان کشور» خبر داد.

ورود نیروهای سرکوب و مزدوران برون‌مرزی به مناطق سیل‌زده در حالی است که این موضوع بیش‌از‌پیش به فضای انفجاری مردم علیه رژیم دامن زده و مخالفتهای زیادی را برانگیخته که بعضاً در فضای مجازی هم منعکس شده است.

 

زمزمه پس گرفتن قول کمک به مردم سیل‌زده

این حاکمیت که پیشاپیش می‌داند نمی‌خواهد خسارات وارده بر مردم را جبران کند، و از پس مطالبات مردم سیل‌زده بر نمی‌آید، از آنجا که در روزهای اول در وحشت از فضای انفجاری قول جبران خسارات را داده بود، اکنون درصدد است که حرف خود در زمینه جبران خسارات بر مردم را پس بگیرد، و در این رابطه زمزمه‌هایی از مجلس ارتجاع شروع شده است.

پزشکیان نایب‌رئیس مجلس ارتجاع در جلسه روز ۲۵فروردین ۹۸ گفت: « این‌که دولت به تنهایی یا مجلس با نوشتن قانون پاسخ این مشکلها را بدهد امکان ندارد غیرممکن است...وگرنه اگر بگوئیم دولت این کار را بکند اینجا شعار خواهیم داد اینجا ادعا خواهیم کرد اینجا حرف خواهیم زد ولی وقتی به صحنه عمل رسید دولت پول ندارد این کار را بکند لایروبی نمی‌تواند بکند سد را نمی‌توانه تکمیل بکند».

 

توانایی مالی برای جنگ‌افروزی

 

ناتوانی‌مالی دولت روحانی برای جبران خسارات بر مردم و ترمیم خرابیهای سیل در شرایطی است که توانایی مالی برای موشک درست کردن، برای جنگ‌افروزی در سوریه و لبنان و یمن، برای صدور تروریسم و تغذیهٔ مزدوران برون‌مرزی در کشورهای مختلف تحت عناوین ظاهر فریب فرهنگی را داراست، اما به سیلزدگان که می‌رسد، روضهٔ ندارم ندارم می‌خواند.

 

یکی از موضوعاتی که یکی از هموطنان عرب سیل‌زده به استاندار رژیم در خوزستان گفت همین موضوع بود که باعث واکنش خشم آلود او به این هموطن شد و با ضد نظام دانستن او این هموطن را از صحنه بیرون کرد.

راستی هم جا دارد که مردم از رژیم آخوندی ‌بپرسند تا آنجایی که به سیاست‌ موشک‌پرانی، دخالت در امور کشورهای منطقه و صدور ارتجاع و تروریسم دارد چرا پول دارد؟

 

نفرت مردم نسبت سرکردگان سرکوب

بی‌عملی حاکمیت ولایت فقیه در زمینه کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده آن‌چنان است که هرجا که سرکردگان سپاه برای این‌که خودی نشان بدهند و این نیروی سرکوب را لانسه کنند، در میان مردم سیل‌زده ظاهر شدند مورد خشم و غضب مردم قرار گرفتند، از جمله پاسدار نقدی که مورد اعتراض هموطنان سیل‌زده هم در منطقه پلدختر و هم خوزستان قرار گرفت.

یکی از هموطنان عرب خوزستانی هم خطاب به استاندار گفت برود و در دفتر کارش بنشیند و مردم را به‌حال خود رها کند و...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ebcd85e-9872-4f5f-8088-cdc44d3e3c84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات