728 x 90

سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن

سوریه را رها کن فکری به حال ما کن
سوریه را رها کن فکری به حال ما کن

نشریه بین‌المللی «فارین افیرز» روز ۲۵مرداد ۹۸گزارش کوتاه و جامعی درباره نقش خامنه‌ای در جنگ سوریه منتشر کرد که حاوی اطلاعات جالبی است.

فارین افیرز می‌نویسد: «تهران تخمینا ۱۵میلیارد دلار خرج نگه‌داشتن اسد کرده است.

سازمان ملل ‌متحد پیش‌تر اعلام کرده بود خامنه‌ای به‌طور متوسط سالانه ۶میلیارد دلار در سوریه هزینه می‌کند این میزان معادل نصف یارانه‌هایی است که اکنون بخشی از آن هم قطع شده است».

در حقیقت هیچ‌کس نمی‌داند میزان پول و امکاناتی که خامنه‌ای و پاسدارانش هزینه نگه‌داشتن بشار اسد دیکتاتور خونخوار سوریه می‌کنند چقدر است. اعداد منتشر شده در این مورد متفاوت و ناهمگون هستند. تنها وجه مشترک این اعداد، نجومی بودنشان است!

پاسدار غلامی

 

هزینه‌های تروریستی از اولین روزهای پاگرفتن نظام

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه در سال ۱۳۵۸و معاون وزیر خارجه رژیم در سال ۱۳۶۰در مصاحبه با فصلنامه «رمز عبور» ۳۰تیر ۱۳۹۵درباره کم و کیف هزینه نیروهای تروریستی خارجی گفته بود:

«از فروردین سال ۱۳۶۰دفتر نهضتها رســما در سپاه به وجود آمد... در سال ۱۳۶۰شهید رجایی سرپرســت وزارت‌خارجه بود و من معاون ایشان بودم و جلســات مرتبی داشتیم. در یکی از جلسات به ایشان عرض کردم هشت دستگاه داریم که از دولت برای فعالیت‌های صدور انقلاب پول می‌گیرند. شما به‌عنوان نخست‌وزیر مسئولان این هشت دستگاه را جمع و یــک نفر را تعیین کنید و بگویید من بودجه را دســت این فرد می‌دهم و او تقســیم می‌کند و همه باید در قبال او جوابگو باشــند.» وی در مورد کنترل سپاه روی سیاست خارجی رژیم گفت: « یکســری از مسائل سیاســت خارجی هنــوز در وزارت‌خارجه نیســت. مثلا پرونده عراق، لبنان، افغانستان، زمان اوج قضایای بوسنی و پرونده بوسنی».

فارین افیرزمی‌نویسد: « تخمین زده می‌شود که رژیم خامنه‌ای حدود ده‌هزار نفر از جمله سرباز بین سال‌های ۲۰۱۱تا ۲۰۱۴(۱۳۹۰تا ۱۳۹۳) به سوریه فرستاده باشد.

این نیروها جدای از نیروهای غیرایرانی مورد حمایت خامنه‌ای است. تعداد این نیروها را نشریه فارین افیرز به‌ نقل از وال‌استریت ژورنال حدود یکصد و سی هزار نفر ذکر کرده است».

به‌نوشته فارین افیرز تعداد کشته‌های رژیم در سوریه تا سال ۲۰۱۷بنا‌ به برآورد همین نشریه حداقل ۲۱۰۰نفر است که شامل تعدادی فرمانده ارشد نیز می‌شود اما اساس آنها را نفرات میان رتبه و دون پایه تشکیل می‌دهند.

در همین مورد باید اضافه کرد آمار مردم سوریه که به دست این نیروهای سرکوبگر جان خود را از دست داده‌اند بیش از ۵۰۰هزار نفر (نیم میلیون نفر) است و شمار آوارگان سوریه به نیمی از جمعیت این کشور بالغ می‌گردد.

روزنامه میزان ۲

 

پاسدار معدوم حسین همدانی که در قیام ۱۳۸۸(۲۰۰۹) فرماندهی سپاه تهران بزرگ و فرماندهی قرارگاه ثارالله(مرکز هماهنگی کل ارگانهای سرکوبگر در تهران) را تا زمان اعزام به سوریه در ۱۳۹۰(۲۰۱۱) به‌عهده داشت و از بالاترین فرماندهان سپاه بود در اکتبر ۲۰۱۵در سوریه کشته شد، در آخرین مصاحبه‌اش با نشریه «جوان همدان» در ژوئن ۲۰۱۵اعتراف کرد که طراحی سرکوب مردم تهران در قرارگاه ثارالله انجام شده و اضافه کرده بود که در جریان قیام، ۵هزار نفر که بقول خودش از اراذال و اوباش بوده‌اند شناسایی کرده و آنها را در ۳گردان سرکوب بسیج سازماندهی کرده و می‌افزاید‌ که برای سرکوب مردم « باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سروکار دارند را پای‌کار بیاوریم»!

دستمزد ماهانه مزدوران لبنانی، پاکستانی، عراقی و غیره ماهانه ۶۰۰دلار می‌باشد. در حالی‌که دستمزد یک کارگر ایرانی معادل ۱۵۰دلار (دلار ۱۲هزار تومانی) است.

به همین علت است که مردم ایران مستمراً در شعارها و قیام‌هایشان به خامنه‌ای می‌گویند سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن! چرا که در شرایطی که جای جای ایران نیاز به بازسازی دارد و نیمی از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، پاسداران خامنه‌ای به‌دنبال نوسازی و احیای سوریه هستند!

ایران پیشتاز بازسازی سوریه

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3fd32ac-5455-4a17-b4e2-b147bab1aefb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات