728 x 90

سؤال اصلی این است بدون توافق بودجه اداره کشور از کجا خواهد آمد؟ - رسانه حکومتی

نمایندگان رژیم در مذاکرات وین
نمایندگان رژیم در مذاکرات وین

روزنامه حکومتی مستقل ۱۶آذر، در مورد سرنوشت ابهام برانگیز برجام از یک‌سو و فروپاشی اقتصادی و تورم و گرانی افسارگسیخته بر روی اقشار جامعه از سوی دیگر هشدار داد که این ادامه این روند برای نظام «‌سرانجام خوشی» نخواهد داشت.

مستقل در مورد بی‌آیندگی برجام و پیامدهای اجتماعی آن نوشت: دولت جدید ما نمی‌گوید در صورت عدم احیاء برجام و تداوم تحریم‌ها برنامه‌اش برای تنظیم بودجه و اداره کشور چه خواهد بود. یک کارشناس مسائل آمریکا می‌گوید: «هر نهاد اقتصادی و نظامی و مالی ایران را به چند اسم تحریم کردند مثلا وزارت نفت را از چند جبهه تحریم کردند، معلوم است که وزارت نفت را از تحریم‌های هسته‌یی بردارند ذیل چهار تا تحریم دیگر می‌ماند و در عمل وزارت نفت در تحریم باقی می‌ماند و چیزی عاید ایران نمی‌شود. چه کاری است اگر قرار باشد با برجام اقتصاد ایران از تحریم بیرون نیاید چرا توافق کنیم!» چه کاری است که توافق کنیم؟

مستقل در ادامه می‌نویسد: البته این سؤال سؤال مردم نیست. سؤال اصلی این است که بدون توافق بودجه اداره کشور از کجا خواهد آمد؟ آیا تورم (که دست دولت در جیب مردم است)، کنترل خواهد شد؟ آیا مردم می‌توانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند یا تحت شرایط تحمیلی بی‌ثباتی و بلاتکلیفی باقی خواهیم ماند؟ شاید از دید مدیران دولتی رفع تحریم صرفه‌ٔ سیاسی و اقتصادی ندارد ولی آیا آلترناتیوی برای اداره کشور داریم؟ با اعمال فشار حداکثری به مردم و روش‌هایی مانند افزایش قیمت قبوض گاز و برق و گران‌فروشی دولت سرانجام خوشی ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e786f550-3642-40bc-a7ac-bb169c451a2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات