728 x 90

تروئیکای اروپا: اگر ظرف ۴هفته به توافقی نرسیم، توافق دیگری در کار نخواهد بود

مذاکرات وین
مذاکرات وین

برخی منابع دیپلماتیک روز سه‌شنبه ۷دی در وین خبر داده‌اند، اگر طرف‌های مذاکره‌کننده تا پایان ماه ژانویه، به توافقی دست پیدا نکنند، مذاکرات احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام به پایان خواهد رسید.

رویترز روز ۷دیماه نوشت: رژیم ایران و روسیه هر دو روز سه‌شنبه دیدگاههای مثبتی درباره مذاکراتی که این هفته برای نجات توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ تهران با قدرتهای جهانی آغاز شد، ارائه کردند، اگر چه کشورهای غربی گفته‌اند که مذاکرات بسیار کند پیش می‌رود...

فرانسه، آلمان و بریتانیا روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی اعلام کردند که پیشرفت‌های فنی در دور گذشته حاصل شده است و طرف‌ها اکنون باید به‌طور کامل روی موضوعات کلیدی باقی مانده، به‌ویژه هسته‌یی و تحریم‌ها تمرکز کنند.

آنها گفتند در حالی که ضرب‌الاجل مصنوعی تعیین نمی‌کنند، اما برای دستیابی به توافق چند هفته و نه چند ماه، زمان باقی است.

العربیه نوشت: برخی منابع دیپلماتیک حاضر در محل این مذاکرات گفتند، برنامه هسته‌یی رژیم ایران نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. رژیم ایران با جدیت در این مذاکرات حضور دارد و خواهان فروش نفت خود است. اما دیپلماتها نسبت به جاه‌طلبیهای رژیم ایران ابراز نگرانی کرده و گفتند، نمی‌دانیم چه درخواست‌های دیگری نیز ارائه خواهند داد.
دیپلماتها در ادامه تصریح کرده‌اند، اگر ظرف ۴هفته به توافقی نرسیم، این یعنی توافقی دیگر در کار نخواهد بود.
از این پیش‌تر، نمایندگان تروئیکای اروپا هم‌چنین با بیان این‌که برای مذاکرات در وین ضرب‌الاجل مصنوعی تعیین نمی‌کنند، اعلام کردند که ظرف چند هفته و نه چند ماه به یک توافق می‌رسند.
لازم به ذکر است که دور هشتم مذاکرات وین در حالی آغاز شد که کشورهای اروپایی عضو برجام از روند دور پیشین این گفتگوها ابراز ناامیدی کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ea9adda-f1ca-47e0-8d29-75cc59ee2be6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات