728 x 90

تحریم بانکی ضربه جدی بر سیاست صدور ارتجاع و تروریسم

تحریم بانک مرکزی
تحریم بانک مرکزی

از همان روزهای ابتدای روی کار آمدن حکومت آخوندها و غصب حق حاکمیت مردم ایران توسط خمینی دجال، رژیم آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر روی سرکوب مردم و نیروهای انقلابی و به‌خصوص سرکوب سازمان مجاهدین خلق ایران، سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و دخالت در امور کشورهای منطقه، در پوش شعارهای دجالگرانه‌یی هم‌چون حمایت از «نهضت‌های آزادی‌بخش» و حمایت از مردم «مستضعف منطقه» و حمایت از «جنبشهای آزادی‌بخش» و... پیش گرفت.

در این رابطه گروه‌های دست‌نشانده ارتجاعی و تروریستی نظیر حزب‌الله در لبنان، مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و یک دوجین گروه‌های دست‌نشانده دیگر را در کشورهای مختلف به‌وجود آورد.

این سیاست یعنی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع از همان ابتدای انقلاب ضدسلطنتی در سال ۵۷ تاکنون یکی از پایه‌های اصلی حفظ حاکمیت آخوندها بوده است.

در اثر این سیاست ضدملی بسیاری از مردم منطقه به‌خصوص در کشورهای لبنان، عراق، سوریه و یمن به‌طور مستقیم و غیرمستقیم قربانی این سیاست مداخله‌گرانه و تجاوزکارانه آخوندها شده‌اند.

سیاستی که در اثر آن سالانه میلیاردها دلار از اموال مردم ایران در حالی که اکثریت‌شان زیر خط فقر به سر می‌برند و ۳۰درصد آنها هم گرسنه‌اند، خرج صدور تروریسم و ارتجاع در کشورهای مختلف شده است.

پس از خروج آمریکا از برجام و به فاصله چند روز پس از آن، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت ۹۷ تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم آخوندی اعمال کرد.

بر اساس این تحریمها ولی‌الله سیف، رئیس بانک‌ مرکزی، ۳نفر از ایادی و مرتبطان با سپاه پاسداران ضدخلقی و حزب‌الله لبنان و یک بانک عراقی هدف تحریمها قرار گرفتند.

در بیانیه وزرات خزانه‌داری آمریکا در علت این تحریم آمده است: «ولی‌الله سیف با نیروی قدس سپاه پاسداران مخفیانه برای جابه‌جایی میلیون‌ها دلار از طریق سیستم مالی بین‌المللی در ارزهای خارجی مختلف طراحی کرده است تا اجازه دهد که نیروی قدس فعالیت‌هایش را در خارج کشور تأمین مالی کند. سیف انتقال منابع مالی مرتبط به نیروی قدس سپاه به بانک البلاد عراق که اکنون لیست‌گذاری می‌شود را نیز پشتیبانی کرده است».

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید می‌کند افراد و نهادهای تحریم‌شده مرتبط با سپاه پاسداران میلیون‌ها دلار را به حزب‌الله لبنان ارسال کرده‌اند.

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: «قرار دادن رئیس بانک مرکزی ایران در لیست تروریست‌های بین‌المللی اقدام نادری است. وزارت خزانه‌داری گفت رئیس بانک مرکزی... به‌طور مخفیانه میلیون‌ها دلار را برای حمایت از حزب‌الله توسط سپاه پاسداران و از طریق بانک البلاد عراق، منتقل کرده است».

سایت انتخاب وابسته به باند روحانی ۲۸اردیبهشت نیز در این رابطه می‌نویسد: «وزیر خزانه‌داری آمریکا: شبکه‌های مرتبط با بانک مرکزی ایران را متلاشی می‌کنیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از اعلام تحریم‌هایی جدید علیه افراد و شرکتهای دارای ارتباط با حزب‌الله لبنان، از عزم دولت ترامپ برای متلاشی کردن همه شبکه‌های مرتبط با بانک مرکزی ایران خبر داد. دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲فرد و ۵شرکت را به‌اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، پس از اعلام خبر اعمال این تحریم‌های جدید، بیانیه‌یی داد و گفت: «این دولت در هر مقطعی، شبکه‌های تروریستی متعلق به ایران و حزب‌الله را آشکار و متلاشی می‌کند من جمله شبکه‌های مرتبط با بانک مرکزی ایران را».

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد با مشارکت کشورهای عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی، اعضای شورای حزب‌الله، به‌ویژه حسن نصرالله رهبر آن گروه را شناسایی و تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با همکاری این ۶کشور نعیم قاسم معاون حسن نصرالله، محمد یزبک، حسین الخلیل و ابراهیم الامین السید از سرکردگان آن را هم مورد تحریم قرار داد.

بنا بر اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، این تحریم‌شدگان در انتقال میلیون‌ها دلار پول از طرف نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران ایران به شبه‌نظامیان حزب‌الله نقش داشته‌اند.

بلافاصله بعد از هدف گرفتن بانک البلاد عراق توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک مرکزی این کشور در تاریخ ۱۷می ۲۰۱۸(۲۷اردیبهشت ۹۷) با صدور بیانیه‌یی هر گونه همکاری با این بانک و رئیس آن که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام تأمین مالی تروریسم و در چارچوب تشدید تحریمها علیه حکومت ایران تحریم شده بودند، ممنوع اعلام کرد.

ملاحظه می‌شود که در حال حاضر یک جبهه متشکل از آمریکا و کشورهای منطقه در زمینه مقابله با پولشویی و حمایت از تروریسم رژیم در منطقه به‌وجود آمده است.

طبعاً آن چیزی که باعث شده است که در سطح بین‌المللی تحولات سیاسی به این سرعت علیه حکومت آخوندی شکل بگیرد، سیاستی بوده که طی این سالیان مقاومت ایران در زمینه افشای برنامه‌های اتمی و موشکی افشای سیاست صدور ارتجاع و تروریسم و... پیش برده است. 

از جمله اقدامات مقاوت علیه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع انتشار کتابی تحت عنوان «بنیادگرایی اسلامی: تهدید نوین جهانی» در سال ۱۳۷۲ بود که مقاومت ایران نشان داد چگونه آخوندهای حاکم بر ایران پس از شکست در جنگ ۸ساله با عراق، بساط بنیادگرایی اسلامی در تمامی منطقه، از قفقاز و آسیای میانه و شمال آفریقا پهن کرده و تمام توان خود را برای سرکوب داخلی و تروریسم خارجی، سازمان داده است.

همچنین در سال ۷۴ خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، در یک سخنرانی در شهرداری اسلو نسبت به تهدید رو به گسترش بنیادگرایی اسلامی تحت هدایت ملاها هشدار داد و خواهان تشکیل یک جبهه بین‌المللی علیه آن شد.

خانم مریم رجوی سلسله سخنرانی‌هایی در زمینه ضرورت مقابله با سیاست صدور تروریسم رژیم در شورای اروپا، سنای فرانسه و در پیام به مجلس نمایندگان آمریکا ایراد کرده‌اند که در آنها ضمن افشای این سیاست بر ضرورت مبارزه قاطع جامعه جهانی با صدور تروریسم نیز تأکید کرده‌اند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be228659-6d84-4151-85bc-62bb5243aa3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات