728 x 90

تأکید بر سرکوب در هراس از قیام و کانونهای شورشی!

هراس رژیم آخوندی از کانونهای شورشی
هراس رژیم آخوندی از کانونهای شورشی

پاسدار غلامحسین غیب‌پرور، سرکرده بسیج ضدمردمی سپاه پاسداران، از به‌اصطلاح رزمایشی خبر داد که «اقتداری عاشورایی» است.

او همچنین به تشکیل گشت محله‌محور بسیج اشاره کرد که «هفت هشت ماهی است» آغار شده و «این گشتها، ایست‌های بازرسی را پوشش می‌دهد چرا که به‌نظر می‌رسید نگرانی‌هایی در مورد ایست بازرسی‌های کف خیابان، برای مردم وجود دارد».

این سرکرده سرکوب گفت: «سلسله طرح‌های اعتلای بسیج را آغاز کردیم که یکی از آن طرح‌ها راه‌اندازی گشتهای محله‌محور بسیج است. ۸ماه است این طرح راه‌اندازی شده و این گشتها قرار است، ایست‌های بازرسی را پوشش دهد. ایست‌های بازرسی شاید برخی نگرانی‌ها را برای مردم ایجاد می‌کرد البته ما ایست و بازرسی را کاملاً تعطیل نکردیم اما معتقدیم که تاثیر گشتهای محله‌محور بیشتر از ایست‌های بازرسی است. اخیراً هم این گشتهای محله‌محور بسیج شبکه بزرگ رضویون نام گرفته است».

غیب‌پرور انگیزه اصلی راه‌اندازی چنین گشتهای سرکوبی را «تامین امنیت» نامید و در این رابطه گفت برادران بسیجی او طرح بزرگ «حماسه خدمت و امنیت» را به‌اجرا درآورده‌اند.

سرکرده بسیج دست آخر روضه‌ای هم برای تنها ماندن انقلاب آخوندی خواند و گفت ما در این شرایط انقلاب را تنها نمی‌گذاریم.(خبرگزاری ایسنا ۱۰شهریور ۹۷)

همان‌طور که از تک‌تک جملات و کلمات این پاسدار سرکوبگر پیدا است، هدف این گشتها مقابله با اعتراضات مردمی و شناسایی عناصر فعال در این اعتراضات توسط جاسوسان بسیجی رژیم در محله‌های مخلتف است.

تأکید او بر این‌که آنها می‌خواهند امنیت را تأمین کنند و این‌که هدف آنها «حماسه خدمت و امنیت» است و تأکید بر این‌که نمی‌گذاریم انقلاب تنها بماند، بیانگر هراس حاکمیت آخوندی از قیام‌ها و خیزش‌های مردمی به‌خصوص قیامهای دیماه ۹۶ و مردادماه ۹۷ است.

در جریان قیام و خیزش مردم در دیماه مردم آن‌چنان لرزه‌ای بر ارکان حکومت آخوندی وارد کردند که سپاه پاسداران ضدخلقی، بسیج ضدمردمی و لباس‌شخصی‌های اراذل و اوباش بیش از ۵۰نفر از مردم را به‌شهادت رساندند.

اراذل و اوباشی که روحانی به افتخار خدمات آنها به نظام و سرکوب مردم جلسه افطاری ماه رمضان تشکیل داد و آنها را از سفره یغمای اموال همین مردم سرکوب شده در ماه رمضان ۹۷ بهره‌مند ساخت.

البته این اولین باری نیست که سرکردگان نیروهای سرکوب از راه‌اندازی گشتهای به‌اصطلاح امنیت و محله‌محور خبر داده‌اند.

پیش از این نیز همین پاسدار جنایتکار از پرپایی گشتهایی از عناصر بسیجی در محله‌ها خبر داد، که ”برادران بسیجی“! او طرح بزرگ ”حماسه خدمت و امنیت“! را در محله‌ها به‌اجرا در می‌آورند و از غروب تا طلوع آفتاب در سطح شهرهای کشور اقدام به گشت‌زنی می‌کنند و ”تامین امنیت“ را برعهده می‌گیرند.

او در زمینه مأموریت ضدمردمی این گشتها ۲۴آبان ۹۶ گفت: «در زمینه تأمین امنیت کشور برادران نیروی انتظامی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ما هم به کمک آنها آمده‌ایم و بنا داریم ایست‌های بازرسی بسیج را تقلیل داده و آن را به گشتهای محله‌ای تبدیل کنیم، چارچوب این گشتهای محله‌ای این است که افراد اول با احراز شرایط انتخاب می‌شوند، سپس در دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرند و با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی فعالیت خواهند کرد».

پاسدار محمدعلی جعفری، سرکرده سپاه پاسداران ضدخلقی نیز برپایی گشتهای بسیج را در جهت ”خدمت‌رسانی به مردم“ دانست که ”هر کجا یک معضل (برای نظام) وجود داشته باشد، رویکرد بسیج به سمت حل آن است“.

پاسدار جعفری اضافه کرد در زمینه ”حوزه امنیت محلات“ بسیج می‌تواند با برقراری گشتهای خود این امنیت را ایجاد کند!(خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ ۲آذر ۹۶)

در حال حاضر فقط نیروی بسیج ضدمردمی نیست که در محلات به سرکوب مردم و شناسایی فعالان ضدرژیم در آنها مبادرت می‌کند، بلکه سپاه پاسداران ضدخلقی نیز در محلات گشت محله‌محور راه انداخته است.

در دیماه ۹۶ و در روزهای آغازین قیام مردم و در وحشت از این قیام و هراس از کانونهای شورشی پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه ضدمحمد رسول‌الله تهران، در جلسه شورای قلابی شهر تهران از گشتهای محله‌محور سپاه در سطح تهران خبر داد و گفت: «باید از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات استفاده کنیم و اعلام می‌کنم هر کسی و دستگاهی بخواهد در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی وارد شود، بسیج و سپاه در کنار آنها قرار خواهند گرفت. در این راستا برای ارتقای وضعیت تهران اجرای چند طرح در دستورکار داریم که یکی از این طرح‌ها ایجاد گشتهایی در تهران است».(خبرگزاری ایلنا ۱۶دی ۹۷)

ملاحظه می‌شود که چگونه اقتدار پوشالی حاکمیت توسط مردم و به‌خصوص قیام‌آفرینان دود شده و به خطر افتاده است که طی یک سال گذشته و در هر سرفصل سرکردگان بسیج و سپاه ناگزیرند به صحنه بیایند و به‌طور ناشیانه‌ای در مورد گشتهای امنیت و محله‌‌محور دود و دم کنند.

البته هر بار که آنها به صحنه می‌آیند، در پس این دود استتار وحشت! هراس آنها نیز از خطر قیام و خیزش مردم برملا می‌شود.

راه‌اندازی چنین گشتهایی آن‌چنان رسوا و مفتضح است که در جریان جنگ‌وجدال باندی در همان زمانهایی که توسط پاسدار غیب‌پرور، پاسدار محمدعلی جعفری و پاسدار یدالله یزدی مطرح شد، مورد اشکال و ایراد مهره‌‌ها و رسانه‌هایی از جمله وزارت کشور آخوند روحانی قرار گرفت.

اشکال آنها این بود که متولی سرکوب در شهرها و محلات، وزارت کشور و نیروی تحت‌امر آن هم نیروی سرکوبگر انتظامی است و سپاه و بسیج بی‌دلیل در حوزه اختیارات وزارت کشور و دولت روحانی عمل می‌کند.

پس از مطرح شدن این طرح‌ها مردم نیز در فضای مجازی به ابراز نظر در این باره پرداختند، بسیاری از آنها این طرح را با گشتهای کمیته و سپاه در دهه ۶۰ مقایسه کرده‌اند که برای سرکوب سازمان مجاهدین خلق تشکیل شده بود.

تلاش ارگانهای سرکوب برای برقراری امنیت در محله‌ها بیانگر این است که تاکنون بازده سرکوب مردم آن‌چنان نبوده است که امنیت نظام حفظ شود و از تهدید خطر سرنگونی خلاصی پیدا کند.

طبعا در آینده نیز از خطر سرنگونی رهایی نخواهد یافت و این تلاش‌های مذبوحانه نیز راه به‌جای نخواهد برد، خصوصاً این‌که جوانان قیام‌آفرین و کانونهای شورشی در هر زمان و هر فرصت در کمین حاکمیت آخوندی هستند تا شعله آتش قیام و خیزش را شعله‌ورتر کنند.

قیام‌آفرینان و کانونهای شورشی بی‌اعتنا به هارت‌وپورت‌های پهلوان‌پنبه‌های سپاهی و بسیجی و اراذل اوباش اجیرشده توسط آنها راه خود را در زمینه هر چه گسترده‌تر کردن قیام و انقلاب بازمی‌کنند.

قیامی و انقلابی که کانونهای شورشی نقش بی‌بدیلی در آن ایفا می‌کنند و آن‌چنان که گشتهای محله‌محور سپاه و بسیج تلاش مذبوحانه می‌کنند که نطقه قیام و شورش را در محلات خفه کنند، کانونهای شورشی نیز با شعله‌ور ساختن شعله قیام و انقلاب، این تلاش‌های مذبوحانه را خفه می‌کنند و آتش قیام را در هر شهر و در هر کوی و برزن شعله‌ورتر می‌کنند.

به‌رغم تمهیدات سرکوبگرانه رژیم قیام و انقلاب تا روز سرنگونی نظام فاسد ولایت فقیه به‌دست مردم و مقاومت سازمان‌یافته‌شان ادامه خواهد یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c9fc1c5-f29b-4653-8cca-97638d929bbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات