728 x 90

بمب خبری لاریجانی خامنه‌ای، القاعده و ۱۱سپتامبر

مجمد جواد لاریجانی
مجمد جواد لاریجانی

ما به القاعده کمک کردیم:

ما به القاعده امکان دادیم بدون گذاشتن رد، از ایران برای عبور استفاده کنند!

ما قبول کردیم به پاسپورت آنها مهر ورود و خروج ایران زده نشود.

القاعده از ما خواست با آنها در باره عبور از ایران به ... بدون مهر ورود و خروج کمک کنیم!

این‌ها بخشی از اعتراف‌های محمد جواد لاریجانی است که به همکاری با القاعده اذعان کرده.

پیش از این مدارک زیادی درباره همکاری رژیم آخوندها و القاعده منتشر شده بود اما این بار یک مقام مسؤل آخوندهاست که رسما و در یک برنامه تلویزیونی به این امر اذعان می کند!‌

 

محمدجواد لاریجانی چه مسئولیتی در رژیم دارد؟:

محمدجواد اردشیر لاریجانی در حال حاضر معاون بین الملل ودبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه است که پیش از این نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم در شمار مقامات حکومتی و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم بوده و یک دوره نیز معاون وزارت امور خارجه بوده است.

محمدجواد لاریجانی با این سوابق و لواحق از مسئولان مهم نظام است که در عین حال به‌واسطه حضور دو برادرش در راسه دو قوه از سه قوه مملکتی ( علی لاریجانی رییس قوه مقننه و صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه ) امکان و اشراف کافی به اسرار محرمانه رژیم داشته و  دارد و از این نظر یک منبع موثق شناخته می شود.

این منبع موثق به علل نامفهومی؟! پرده از نقش رژیم در عملیات تروریستی القاعده ( اجرا کننده حمله ۱۱ سپتامبر)‌برداشته و نکاتی بر زبان آورده که با توجه به حساسیت موقعیت بین المللی رژیم، می تواند عواقب ناگواری برای تمامیت رژیم در بر داشته باشد: همکاری  عملی با القاعده!

 

مقدمه:

در باره روابط رژیم با ارگان‌های تروریستی البته مطالب و افشاگری‌های زیادی صورت گرفته، اما آنچه که روز ۹ خرداد ۹۷ توسط تئوریسین شکنجه در نظام آخوندی (محمدجواد لاریجانی) آن‌هم در تلویزیون حکومتی آخوندها صورت گرفت، «چیز» دیگری است! لاریجانی که ظاهرا می خواست با یک قدرت‌نمایی تروریستی، به مزدوران روحیه باخته رژیم امداد رسانی کند، و یا حتی در یک شق سخت‌تر، به طرف حساب‌های خارجی، هشدار دهد که رژیم اهرم‌های تروریستی هم در اختیار دارد و آنقدر‌ها هم دست و پا بسته نیست که در برابر شرایط فعلی  و شکست برجام، تمامی شرایط دیکته شده غرب را پبذیرد، اقدام به بیان نکته‌ای کرد که ظاهرش یک شلیک مشقی بود اما در حقیقت، آنچه که اتفاق افتاد، یک شلیک جنگی «پرت» با اشتباه محاسبه جدی و انفجار در مناطق مسکونی! بود که عواقب پیش بینی ناشده‌ای برای رژیم خواهد داشت! شلیکی که چتر انفجارش روزهای بعد بیشتر دیده خواهد شد.

در همین مورد نگاهی به سابقه امر ضروری است.

 

پدر خوانده تروریسم اعتراف می کند: 

روز ۹ خرداد ۹۷ محمد جواد لاریجانی در یک مصاحبه با شبکه ۲ تلویزیون حکومتی ایران در حالی‌که در رابطه با خروج آمریکا از توافق برجام صحبت میکرد، ضمن صحبت‌هایش به همکاری رژیم ایران با القاعده اشاره کرد و منجمله گفت رژیم متبوعش برای نقل و انتقال عناصر القاعده و جابه‌جایی‌های آنها از مبادی مختلف به کشورهای دیگر از طریق خاک ایران ، به آن گروه کمک می کرده است.

 

لاریجانی به همکاری رژیم‌ متبوعش با القاعده اذعان می کند:

لاریجانی گفت:

«یک مجموعه گزارش‌هایی بود که این عناصر القاعده که از عربستان می‌رفتند می‌خواستند بروند افغانستان یا جاهای دیگه اینها با پروازها یا زمینی می‌آمدند دم مرز تقاضا می‌کردند که شما مهر تون رو تو پاسپورت ما نزنید چون اگه دولت عربستان بفهمه ما به ایران آمدیم ما رو اذیت میکنه بعضی از اینها هم دولت ما قبول می‌کرد مهر رو نزنه چون ترانزیت بودند دو ساعت بودند رد می‌شدند می‌رفتند ولی توی اطلاعات آمد و رفت شون رو داشتند این رو اینها مثلا این رو گفتند که یک جوری مثل این‌که با القاعده ایران همکاری داشته یا مثلاً گفتند که یک هواپیمایی که داشته از یک جایی عبور می‌کرده از یک نقطه‌ای به نقطه‌ای در منطقه می‌رفته ضمن این‌که این خلبان عملیات یکی شون اون تو بوده یک فرمانده ارتش حزب‌الله هم توی صندلی دیگه نشسته بوده حالا مجموعه‌ اینها سرهم کرده بودند که آیا ایران مستقیماً یا از طریق حزب‌الله لبنان با القاعده در این زمینه همکاری کرده یا نه؟...»

 

افشاگری آمریکا‌یی‌ها:

این اولین بار نیست که به همکاری القاعده و فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران اشاره شده یا اسنادی از همکاری پدر خوانده تروریسم با این گروه افشا می شود. روزنامه لوموند روز ۱۰ دسامبر سال ۲۰۱۷ در گزارشی که بر اساس اسناد منتشرشده توسط دولت آمریکا منتشر شده بود، نوشت:

«نفرات القاعده به آسانی با علم و اطلاع سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران در این کشور مستقر می‌شوند. از آنها پذیرایی مخصوص کرده، به آنها خانه و مأمن می‌دهند و در عین‌حال تلاش می‌کنند آنان را به سود اهداف خود بچرخانند: «سرویسهای رژیم ایران به آنها پیشنهاد کرده‌اند هر چه نیاز داشته باشند در اختیارشان بگذارند: پول، اسلحه و آموزش در کمپ های حزب‌الله، مشروط بر آن که به منافع آمریکا و عربستان سعودی و کشورهای خلیج [فارس] حمله کنند».
 

لوموند افشا می‌کند:

روزنامه لوموند همچنین در مطلبی که مستند به یک یادداشت ۱۹ صحفه‌ای به قلم یکی از سرکردگان القاعده است به رابطه این گروه تروریستی با رژیم اشاره کرد شرح کامل این افشاگری را می توانید در سایت مجاهد بخوانید

 

واشنگتن تایمز افشا می کند:

 واشنگتن تایمز نیز با استناد به مطالب نوشته شده در دفتر خاطرات دست‌نویس بن‌لادن که درحمله به مقر مرکزی او در پاکستان و در جریان قتل وی به دست نیروهای آمریکایی افتاد، به گوشه‌هایی از روابط او با رژیم ایران اشاره کرده است . این روزنامه نوشت: مطالعه این اسناد نشان می‌دهد که آنچه در روابط میان وجود داشته، ... در حد رقابت ... بوده است و دو طرف توانسته‌اند با هم، همکاری و تبانی کنند.

 

افشاگری دیگر رسانه‌ها:

یک رسانه آمریکایی به اسم «نیوزمکس» نیز روز  ۱۳آبان ۹۶  به‌نقل از بلومبرگ گزارش داد: «(رژیم) ایران در سال ۲۰۰۳، یک توافق احتمالی را با آمریکا مورد بررسی قرار داد و پیشنهاد کرد که برخی از عاملان القاعده را با اعضای سازمان مجاهدین خلق تبادل کند. البته این پیشنهاد هرگز عملی نشد».

این نشان می‌دهد که رژیم آخوندها تا کجا با القاعده تا کجا پیش رفته بوده که می توانسته عناصر آن را دست بسته (آنگونه که آمریکایی‌ها طالب آن بودند) تحویل  آمریکا دهد!

 

افشاگری شورای ملی مقاومت ایران:

بسیار پیش از اینها و در همین زمینه، شورای ملی مقاومت ایران در بخشی از بیانیه بیست و سومین سالگرد تاسیس خود که در مرداد سال ۱۳۸۳ منتشر شد، نوشته بود:

ترفند مزورانه و میان‌تهی دیگری که از سوی رژیم به‌کار گرفته شد و هنوز هم می‌شود، پیشنهاد مبادله اعضاء و بعضی رهبران بازداشت شده القاعده با مجاهدین بود؛ پیشنهادی که از برخی «دل می‌ربود» و رژیم آن‌را طی یک‌سال گذشته بارها و بارها از طریق دولتهای مختلف عرضه کرد. در همین راستا بود که دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن تعطیل و داراییهای آن بلوکه شد.
روزنامه واشینگتن پست در 19تیرماه زیر عنوان «فرصتهای از دست رفته» قسمتی از طرح رژیم مبنی بر استرداد 65نفر از مجاهدین را برای محاکمه یادآوری نمود و نوشت:
«آنچه در توجه دقیق به روابط ایران و آمریکا گزنده است، این است‌ که‌ این روابط منجر به طرحی برای یک معامله «ضد تروریستی» شد که هر دو کشور باید شیفته آن می‌بودند: ایران چند تن از فعالان ارشد القاعده را که در بازداشت داشت تحویل می‌داد و تعدادی از زندانیان مجاهد خلق را از آمریکا تحویل می‌گرفت…

 

انعکاس سخنان اخیر لاریجانی در محافل آمریکایی:

سخنان محمدجواد لاریجانی در باره همکاری رژیم و القاعده این بار اما انعکاس دیگری در آمریکا یافت چرا که دیگر دوستان آخوندها در آنجا مصدر کار نیستند! و درست به همین علت، حرف‌ها و افشاگری‌ها همانگونه شنیده شد که بیان شدند!

واشنگتن فری بیکن روز  ۸ ژوئن۲۰۱۸  در مقاله ای بقلم آدام کریدو  نوشت :

 

«مقامهای رژیم ایران ابتدائا اذعان کرده بودند که حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا را به این شکل که مخفیانه به عوامل القاعده از ایران عبور آزاد داده بودند و در نهایت آنها توانستند (بنا به گفته یک مقام ارشد ایران) با هواپیماهای تجاری به سمت برجهای دوقلو در نیویورک بروند، تسهیل کرده بودند»

 

اثر انگشت رژیم در ماجرای ۱۱ سپتامبر شناسایی شد!‌:

واشنگتن فری‌بیکن در ادامه همان مقاله‌اش نوشت: لاریجانی گفت دولت ما موافقت کرد که پاسپورت برخی از آنها را مهر نکند زیرا آنها در مسیر دو ساعته پرواز بودند و پروازشان را بدون اینکه پاسپورتشان مهر بخورد از سر می گرفتند.

 

به گفته لاریجانی، جابجایی آنها تحت نظارت کامل اطلاعات ایران بوده است.

اظهارات او برای اولین بار نشان می دهد مقامات ارشد ایران بطور علنی اذعان کرده اند که به القاعده کمک می کردند و نقشی مستقیم در تسهیل حملات ۱۱ سپتامبر داشته است.

این اولین بار است که مقامات ایرانی بطور علنی اذعان می کنند که نقش مستقیم در تسهیل حملات ۱۱ سپتامبر داشته اند.

دولت آمریکا مدتهاست که ایران را متهم کرده است که در حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشته و حتی این رژیم را (بر اساس احکام قضات مختلف محکوم به) میلیاردها دلار جریمه کرده است.

کمیسیون ۱۱ سپتامبر در آمریکا که این حملات را مورد تحقیق قرار داد نتیجه گرفت که ایران نقشی مستقیم در تسهیل کار تروریستهای القاعده داشته است.

لاریجانی اذعان کرد که مقامات ایرانی پاسپورتهای شبه نظامیان القاعده را مهر نکردند تا  ترددات آنها را لاپوشانی کنند و نگذارند توسط دولتهای خارجی ردیابی شوند.

 

بها یک قدرتنمایی:

این اعتراف آنهم از سوی یک مقام رسمی حکومتی ایران که ظاهرا برای قدرتنمایی آخوندها در روزهایی که با شکست توافق برجام و تحقیری که از همه سو به سمتشان سرازیر شده، ابراز می گردد، ظاهرا شلیک ناخواسته‌ای است که نتایج آن بسا بیشتر از یک قدرتنمایی پوشالی باشد.

 

پرونده‌ای که تازه باز شد!

به گفته ناظران این قدرتنمایی می تواند عواقب بسیار وخیم و جدی برای آخوندها آنهم در لحظاتی که به همدلی برخی قدرت‌های اروپایی چشم امید دوخته‌اند، داشته و آخوندها را نه تنها  از هر کمکی محروم کند بلکه دم آنها را در یکی از مرگبارترین پرونده‌های جنایی تروریستی جهان معاصر (پرونده ۱۱ سپتامبر) به تله بیندازد.

ماجرایی که با خبر روز قبل و گزارش‌های امروز رسانه‌های جهان، به نظر می‌رسد  تازه شروع شده است.

 


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/957c7f2f-d70d-435e-94b8-799f176cb287"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات