728 x 90

باز هم مرگ فجیع کودکان سوری!

کودکان سوری
کودکان سوری

شبکه حقوق‌بشر سوریه ۴آوریل با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم اسد از زمان آغاز جنگ و کشتار بشار اسد علیه مردم در سوریه، ۲۱۴بار و بعد از حادثه خان‌شیخون، ۱۱بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

این قتل بی‌سابقه سیستماتیک انسانیت با سلاح‌های شیمیایی، حتی در زمان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است.

در دوران پیشرفت سریع شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی بین‌المللی، انجام این جنایت سبعانه ضدبشری و پاسخ ندادن قانونی به آن غیرقابل‌توجیه است.

چطور یک حکومتی که هیچ مشروعیت بین‌المللی ندارد و در بسیاری از سازمانهای بین‌المللی به‌عنوان جنایتکارترین حکومت همواره محکوم می‌شود نباید پاسخ قتل‌عام‌های خود را بگیرد؟

چرا بشار اسد که ۲۱۴بار از سلاح شیمیایی علیه مردم خود و علیه کودکان و زنان استفاده کرده است باید به حکومت و جنایتهای ضدبشری خود ادامه دهد؟!

اگر بار اول و دوم اقدام به کشتن و خفه‌کردن کودکان سوری کرده بود مجازات می‌شد، آیا بعد از قتل‌عام ضدبشری‌ خان‌شیخون سوریه، ۱۱بار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد؟

جهان با  ‌بی‌تفاوتی و سازمان ملل با بی‌عملی و پاسخ ندادن به این جنایتهای وحشتناک باعث شد که بشار اسد جنایتکار با پشتیبانی آخوندهای تروریست ایران به این همه کشتار سبعانه ادامه دهد.

بعد از کشتار خان شیخون، به‌رغم مرزسرخی که اوباما اعلام کرده بود و به آن پشت‌پا زد، جلاد کودکان و زنان سوری تشویق شد و اسد فهمید هیچ حساب و کتاب و حسابرسی در کار نیست.

با تغییر ساختار حکومت در آمریکا و پایان سیاست سکوت و مماشات اوباما، رژیم وحشت‌زدهٔ حاکم بر سوریه مقداری دست به‌عصا حرکت کرد. آمریکا یک بار رژیم بشار اسد را با ۵۹موشک به پایگاه هوایی شلیک‌کننده بمب شیمیایی مجازات کرد و پس از آن بارها رژیم حاکم بر سوریه به‌طور محدود از سلاح شیمیایی استفاده کرد و جامعه جهانی اقدام عملی در مقابله با آن نکرد.

اما این بار در کشتار کودکان بی‌گناه در دوما، صحنه به‌طور کامل علیه دشمن مردم سوریه، بشار اسد عوض شد.

بعد از فاجعه شیمیایی دوما در سوریه، دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمریکا موضع گرفت و نخست‌وزیر انگلستان اعلام کرد: «تداوم بکارگیری سلاح‌ های شیمیایی قابل‌قبول نیست و انگلیس با "نزدیکترین متحدانش" همکاری می‌ کند تا شاهد باشد که مسببان جدیدترین حمله‌‌های شیمیایی در سوریه چگونه پاسخ اعمال خود را می‌‌بینند».

«‌‌‌کابینیه بریتانیا با طرح حمله به مواضع اسد در سوریه موافقت کرد».

«اتحادیه اروپا طی بیانیه‌یی بر لزوم حسابرسی از رژیم اسد به‌دلیل حمله جنایتکارانه شیمیایی به دوما تأکید کرد و اعلام کرد رژیم بشار اسد باید حساب حمله شیمیایی را پس بدهد».

نخست وزیر هلند، عملیات نظامی احتمالی در سوریه را قابل‌درک خوانده و تأکید کرد: «از آنجا که فکر می‌کنیم سوریه احتمالاً پشت حمله وحشتناک شیمیایی به دوما است، عملیات نظامی قابل‌درک است».

«جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا، روز چهارشنبه نیز اعلام کرد که کشورش از حمله احتمالی آمریکا به سوریه حمایت خواهد کرد. خانم بیشاپ گفت: اگر ایالات متحده یک حمله هوایی را در واکنش به استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه غیرنظامیان به اجرا بگذارد، آنگاه استرالیا از هر اقدام دقیق و مناسبی در این راستا حمایت خواهد کرد».

با اعلام آماده‌باش جنگی آمریکا و اعزام ناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا از خلیج‌فارس به آب‌های مدیترانه، کشورهای فرانسه، انگلیس، هلند، استرالیا، عربستان و آلمان از آمریکا، حمایت کردند.

با توجه به واکنشهای فوری این‌بار جهان به فاجعه بمباران شیمایی دوما، رژیم آخوندی به‌شدت وحشت کرد.

آنها مزدوران خود را از مناطق احتمالی حمله خارج کردند. در نوار مرزی عراق و سوریه نیز این مزدوران از پایگاه‌هایشان فر‌ار کردند.

ولایتی، مشاور خامنه‌ای، با سراسیمگی به دمشق رفت که بشار اسد قاتل را دلداری دهد و یک مهره دیگر به نام علی بیگدلی گفت: «صلاح‌مان این است که سینه‌مان را خیلی چاک ندهیم. در عوض مدارا پیشه کنیم و با طمأنینه اظهارنظر و رفتار کنیم باید با دقت و هوشیاری مضاعف نظاره‌گر حوادث باشیم و وارد میدان نشویم».

دیکتاتورها وقتی واکنش ببینند وقتی بدانند که در مقابل جنایات و قتل‌عام‌های صورت‌داده مجازات می‌شوند، عقب می‌کشند فرار می‌کنند.

اگرجهان مسئولیت خود را انجام ندهد این کودکان معصوم سوری هستند که باید زیر حمله گاز شیمیایی خفه شوند بسوزند و قتل‌عام شوند.

باید آن‌چنان واکنش و اقدام جهانی جامعه بین‌المللی قوی و گسترده باشد که این جنایتکاران جرأت نکنند دوباره به فکر استفاده از سلاح شیمیایی باشند.

آن کس که بشار جنایتکار را تشویق به استفاده از سلاح شیمیایی می‌کند رژیم ملاهای ایران است.

بنابراین سر این مار در تهران است.

جهان باید بیشتر ریشه‌یابی کند که این سلاح‌های شیمیایی از کجا می‌آید که تولید می‌کند که به سوریه می‌برد؟

آن‌وقت به‌خوبی می‌بیند که سر و دم مار آخوندی پشت آن است.

بحران سوریه راه‌حل ندارد مگر این‌که طراحان و حافظان اصلی این جنگ یعنی رژیم آخوندی، به‌خاطر جنگ‌افروزی و جنایتهای بی‌شمارش مورد مواخذه و مجازات قرار گیرند.

 

                                                                                                                                                                                                           سعید صداقت

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29dce78e-009d-4eda-a3a5-e0b1f4e0107f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات