728 x 90

اولین شکست در شکستن حلقه تحریم‌ها

بانک مرکزی آلمان
بانک مرکزی آلمان

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم از ۱۵مرداد ۹۷ شروع خواهد شد .حکومت آخوندی برای دورزدن تحریم‌های جدید آمریکا از مدتی پیش دست به اقدامات مختلفی زده است. یکی از این اقدامات تلاش برای انتقال ۴۰۰میلیون دلار پول نقد از دویچه بانک آلمان بود. اما به‌نظر می‌رسد در این مورد تأخیر داشت و تلاش‌هایش به سنگ خورد.

سایت خبری بیزینس اند پولیتیکس روز ۱۳مرداد نوشت سفیر آمریکا در آلمان، ارسال ۴۰۰میلیون دلار پول نقد را از آلمان به ایران بلوکه کرد.

روزنامه آلمانی هاندلز بلات هم در همین روز نوشت: «بانک مرکزی آلمان روند اداری خود را تغییر داد تا بتواند برداشت پول از این بانک را تحت کنترل قرار دهد. ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در تلاش است جلو صدور مجوز این انتقال از سوی دولت آلمان را بگیرد».

در همین حال سایت فارسی‌زبان رادیو دولتی آلمان ۱۱مرداد ۹۷ گزارش داد: «بانک مرکزی آلمان با ایجاد تغییراتی جدید در مقررات خود، شرایط معاملات بانکی و برداشت و نقل‌وانتقال پول در بانکهای این کشور را سخت‌تر کرده است. رسانه‌های آلمان از این اقدام به‌عنوان راه‌حل یا تدبیر بانک فدرال برای ممانعت از انتقال پول به ایران یاد می‌کنند».

محافل دولتی آلمان اواسط تیرماه گذشته تأیید کردند که رژیم می‌خواسته در اقدامی کم‌سابقه بیش از ۳۰۰میلیون یورو از "بانک تجارتی ایران و اروپا" (EIHB) پول برداشت کرده و این میزان پول نقد را با هواپیما به تهران منتقل کند.

مقام‌های رژیم در وحشت از بازگشت تحریم‌ها در توضیح خود به بانک مرکزی آلمان از یک‌سو گفته بودند این میزان پول نقد را برای تأمین ارز مسافرتی ایرانیانی نیاز دارند که به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند. اما کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، اواخر تیرماه به هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" گفته بود که رژیم «الآن به این پول برای وارد کردن کالاهای ضروری نیاز دارد».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم) این اقدام را «کارشکنی آلمان در انتقال ۳۰۰میلیون یورو پول نقد» به ایران توصیف کرد.(تسنیم ۱۳مرداد ۹۷)

خبرگزاری وابسته به قضاییه آخوندی(میزان) ۱۱مرداد ۹۷ هم نوشت: «آلمان مانع انتقال پول به ایران می‌شود... روزنامه آلمانی بیلد اطلاع داده است که ایران در چارچوب حفظ برجام از آلمان خواسته بود این پول به‌صورت نقد با هواپیما به تهران منتقل شود که آمریکا مانع شد».

خبرگزای مهر آخوندی هم با درج پیام تشکر آمریکا از آلمان برای منع انتقال پول به تهران، بر شکست حاکمیت آخوندی در شکستن حلقه تحریم‌ها و بازگرداندن پول‌ها مهر تأیید زد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fa088f6-c806-4e51-a1e1-ad6eef01827f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات