728 x 90

انگلستان: آخرین فرصت برای بازگشت رژیم ایران به مذاکرات

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلستان
لیز تراس وزیر امور خارجه انگلستان

وزیر خارجه انگلستان روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه به رژیم آخوندی هشدار داد که این «آخرین فرصت» برای بازگشت به نص قرارداد هسته‌یی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیز تراس گفت: «به مقامهای رژیم ایران قویاً توصیه می‌کنم که به برجام بازگردند، چون ما برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی مصمم به همکاری با متحدان‌مان هستیم».

در همین روز ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: رژیم ایران با وقت کشی در مذاکرات اتمی قصد دارد به ظرفیت دستیابی به سلاح هسته‌یی نزدیک‌تر شود.

وزیر خارجه فرانسه در کمیته‌یی در پارلمان فرانسه با اشاره به هفتمین دور مذاکرات هسته‌یی بین ایران و قدرتهای بزرگ که هشتم آذر آغاز و پس از چند روز متوقف شد، گفت که «عناصر» این گفت‌و‌گوها «چندان دلگرم‌کننده» نبوده است.

وی به صراحت گفت: «حس می‌کنیم مقامهای رژیم ایران می‌خواهند مذاکرات را کش بدهند و به ظرفیت دستیابی به سلاح هسته‌یی نزدیک‌تر شوند».

صراحت و هشدار اروپایی‌ها در توصیه به ایران برای بازگشت به برجام تنها یک روز پیش از آن رسانه‌یی می‌شود که اعلام شد مذاکرات احیای برجام قرار است از روز پنجشنبه در وین از سر گرفته شود.

جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید؛ روز سه‌شنبه ۱۶آذر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکا و روسیه به همکاری خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی ادامه خواهند داد.
وی در این کنفرانس در پاسخ به پرسشی پیرامون نیروهای نیابتی رژیم ایران در منطقه با اشاره به حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک تهدید برای لبنان و منطقه گفت: «فعالیت این گروهها در نبودن توافق هسته‌یی نیز کم نشده است».
جیک سالیوان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که رژیم ایران با سلاح هسته‌یی خطر بزرگ‌تری از ایران بدون سلاح هسته‌یی است به مذاکرات جاری در وین اشاره کرد و گفت: «توپ در زمین ایران است و تهران لازم است در مذاکرات از خود جدیت نشان دهد».

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم پس از توقف این دور از مذاکرات اعلام کرده بود که آمریکا اجازه نخواهد داد رژیم ایران همزمان با «وقت‌کشی» در مذاکرات هسته‌یی، به توسعه برنامه اتمی خود ادامه دهد و در صورت شکست دیپلماسی، واشنگتن گزینه‌های دیگر را دنبال خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3473be83-4494-425e-932d-f074befdd7a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات