728 x 90

از اعتصاب رانندگان کامیون تا خروج آمریکا از برجام - رژیم ایران و بن‌بست‌های پیش رو

بن‌بست نظام ولایت فقیه
بن‌بست نظام ولایت فقیه

خروج آمریکا از برجام و بررسی پیامدهای آن برای چندین روز متوالی به تیتر اول رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد؛ از آن زمان، نگاه‌ها به ایران دوخته شده بود تا پاسخ رژیم آخوندی به این اقدام را شاهد باشند.

 

پاسخ رژیم به خروج آمریکا از برجام

مقامات رژیم پیش از این بارها عنوان کرده بودند که در صورت خروج ترامپ از برجام «لحظه»‌یی در پاسخ به آمریکا درنگ نخواهند کرد؛ اما شعارهای رژیم بار دیگر توخالی از آب در آمد.

گویا تنها اقدام قاطع رژیم ایران، سفر محمدجواد ظریف به اروپا برای دریافت «تضمین‌» بوده است.

اکنون رژیم ایران سدی مستحکم را در صحنه بین‌المللی مقابل روی خود می‌بیند؛ دیگر دوره دیپلوماسی خنده ظریف به پایان رسیده و تحریم‌های کمرشکن در حال بازگشت هستند.

 

وضعیت انفجاری جامعه از دیماه تاکنون

موضوع مهم‌تر آن که در داخل کشور نیز رژیم آخوندی با سخت‌ترین شرایط در عمر ۴۰ساله‌اش روبه‌روست و ایران اکنون به انبار باروتی آماده انفجار تبدیل شده است.

آتش اعتراضات دیماه ۹۶ به اشکال مختلف و متفاوت در جای‌جای میهن شعله‌ور است و رفته‌رفته پایه‌های رژیم آخوندی را ذوب خواهد کرد.

با یک نگاه به وضعیت کنونی کشور به‌خوبی می‌توان دریافت که شرایط تا چه حد برای رژیم ایران پیچیده و دشوار شده است.

 

قیام مردم کازرون

قیام مردم کازرون پشت رژیم را به لرزه در آورده است؛ مردم کازرون به هنگام تشییع شهدای قیام خود وعده داده‌اند که این مسیر را ادامه خواهند داد. اسامی ۴تن از شهیدان قیام کازرون عبارتند از مهدی(هادی) جهان‌تاب، امید یوسفیان، ‌علی محمدیان آزاد و رضا(بهنام) اژدری. 

 

اعتصاب رانندگان کامیون

اکنون اعتصاب کامیون‌داران به ۲۲۴شهر و ۳۱استان گسترش یافته است؛ رانندگان و کامیون‌داران اعتصابی خواستار افزایش حقوق با در نظر گرفتن حق سختی کار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه، کاهش اخاذی رژیم به بهانه‌های مختلف مانند عوارض و نیز کمیسیون که کارگزاران رژیم در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون وجود چارچوبهای مشخص تعیین می‌کنند و نیز خواستار توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان هستند. 

 

سرکوب قومیتها و پیروان مذاهب

برخورد سرکوبگرانه رژیم با اهل سنت و هموطنان بلوچ نیز آنها را به ستوه آورده است؛ در آخرین مورد از اعتراضات در سیستان، روز شنبه ۵خرداد(۲۶مه) دانشجویان دانشگاه آزاد زاهدان در اعتراض به توهین و تحقیر نسبت به هموطنان بلوچ و شعائر اهل سنت دست به تظاهرات زدند و گروه‌های زیادی از مردم زاهدان نیز با شعار نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم به این اعتراض پیوستند.

 

وضعیت بحرانی اقتصاد

رکورد اقتصادی و اوضاع نابسامان بازار نیز اعتصاب بازاریان در سراسر کشور را در پی داشته است؛ بازاریان در شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان، بجنورد، کرج، قم، ماکو و جلفا و برخی دیگر از شهرها صبح روز شنبه ۵خرداد ۹۷ دست به اعتصاب زدند و از باز کردن مغازه‌های خود امتناع کردند. 

نتایج نظرسنجی‌ها بعد از اعتراضات ۹دی نشان از نارضایتی بیش از دوسوم مردم از شرایط اقتصادی است؛ آنها دلیل مشکلات اقتصادی خود را سوء‌‌مدیریت و فساد دستگاه اداری رژیم ایران عنوان کرده‌اند. این نظرسنجی توسط ۲مؤسسه «Iranpoll» و مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیت دانشگاه مریلند آمریکا(CISSM)، از بیش از هزار شهروند ایرانی صورت گرفته است.

 

اتحاد و همبستگی جوانان و اقشار بپاخاسته

در این میان نباید از توجه به یک نکته کلیدی غافل ماند؛ اتحادی که در میان مبارزان علیه رژیم آخوندی شکل گرفته و در حال تقویت است، موجب به‌دست آوردن موفقیتهای چشم‌گیر در تمامی موارد فوق بوده است؛ از قیام مردم کازرون گرفته تا اعتصاب سراسری کامیون‌داران و بازاریان و تظاهرات سیستان و...

در حالی که رژیم ایران فشاری سنگین را در داخل و خارج کشور تحمل می‌کند و نشانه‌های ضعف و سستی در آن نمایان شده است، مسئولیت سنگینی متوجه تمامی مبارزان علیه رژیم آخوندی است و بی‌شک زمان دست به دست هم دادن و کنار گذاشتن اختلافات برای براندازی رژیم آخوندی است؛ کلیدواژه "اتحاد" اکنون به مهمترین فاکتور در این مبارزه مقدس تبدیل شده است.

باید دانست که در شرایط فعلی هر گونه تلاش برای اختلاف‌افکنی میان مبارزان از طریق اقدامات خام و نسنجیده، خوش‌رقصی برای سردمداران رژیم آخوندی است.

 

اکنون هر چند سختی و فشار بر مردم کشورمان به نهایت خود رسیده اما حقیقت آن است که هر روز نور امید در دل آنها روشن و روشن‌تر می‌شود، چرا که اتحادی بی‌سابقه علیه رژیم ایران در حال شکل گرفتن است و نشانه‌هایی از پایان کار رژیم به چشم می‌خورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60fa7540-d463-4954-aabb-500fe08ea3da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات