728 x 90

«سلطان‌ساز»ها چه کسانی هستند؟»!

سلطان سازی
سلطان سازی

در شرایطی که نظام بر اثر تحریم‌ها به‌حالت خفگی درآمده و سردمداران رژیم مدام نسبت به وضعیت معیشت مردم و تهدید انفجار اجتماعی به یکدیگر هشدار می‌دهند اما علائمی که از نظام دیده می‌شود، نشان می‌دهد که سمت‌گیری نظام در راستایی است که در آن خبری از منافع مردم نیست. سؤال این است که پس رژیم به چه سمتی می‌رود؟

روز۱۳مرداد رسانه‌های حکومتی به‌ نقل از آخوند پژمانفر عضو مجلس ارتجاع از یک اختلاس ۶هزار میلیارد تومانی خبر دادند. به گفتهٔ این عضو مجلس ارتجاع در یک اختلاس باندی تحت عنوان خصوصی‌سازی ایرلاین «ایران ایرتور» که فقط هواپیماهایش نزدیک به ۶هزار میلیارد تومان قیمت دارد به ۳۴میلیارد تومان، آنهم در اقساط سه ساله واگذار شده است. این عضو مجلس ارتجاع که در دعوای باندی این ماجرا را برملا کرده افزود هنوز هم این مبلغ از طرف خریداران واریز نشده است.

سایت حکومتی رجا نیوز (۱۲مرداد) نیز، در دعوای باندی نوشت:« سلطان کاغذ، سلطان سکه، سلطان مسکن، سلطان گوشت، سلطان موز و پوشک دهها سلطان ریز و درشت دیگر که هر کدام در ماههای اخیر به گونه‌ای فشار اقتصادی را به مردم تحمیل کرده‌اند را خیلی‌ها می‌شناسند. اما «سلطان ساز»ها چه کسانی هستند؟».

این سایت حکومتی از باند خامنه‌ای در دعوای سهم خواهانه بر سر قدرت و ثروت، در ادامه، دولت آخوند روحانی را عامل «سلطان سازی» و منشاء فساد معرفی کرده و علت را در «مدیریتی» دانسته «که با رانت دهی به گروه‌های خاص این چرخهٔ تولید سلطان را ایجاد کرده است». این سایت حکومتی تأکید می‌کند: « نگاهی به سلطانهای ساخته شده در دو سال اخیر نشان می‌دهد که دولتمردان فعلی از مسببان اصلی این رویه غلط بوده‌اند » و در ادامه افزوده است:« سلطانها میوه درختهایی هستند که اکنون مردم آنها را می‌شناسند». این سایت حکومتی با بیان این‌که « ارز جهانگیری محل تولد سلاطین می‌شود» سر منشاء برخی از چپاولهای نجومی را در عرصه‌های سکه و مسکن و صادرات و واردات در دولت روحانی آدرس داده و افزوده است: رانت‌خواران قسمتی از پرونده بزرگ فساد هستند اما «رانت دهندگان» گویا همیشه فراموش می‌شوند».

روزنامهٔ ‌ حکومتی جهان صنعت از باند روحانی اما به نهادینه بودن فساد در کل نظام و نمایشی بودن شعارهای رسیدگی به معیشت مردم و طبقات محروم اذعان کرده و ضمن بررسی رویکرد دولت در تنظیم بودجه ۹۸، آنرا تورم زا دانسته که فشار بلافصلش بر طبقات محروم مضاعف خواهد بود. چرا که برای اقشار خاص و گروه‌های ویژه حکومتی یارانهٔ ویژه نجومی در نظر گرفته‌اند. این روزنامه اذعان کرده است: « کاملاً روشن است که رویکرد دولت در اصلاح ساختار بودجه در نهایت منافع گروهها و اقشار خاص جامعه را در اولویت سیاست‌گذاری قرار خواهد داد». و سهم اقشار محروم که این روزنامهٔ حکومتی از آنها با عنوان «کم برخوردار» نام برده و می‌نویسد: «افرایش لجام‌گسیخته نرخ تورم و افزایش فشار گرانی بر معیشت گروه‌های کم برخوردار منجر خواهد شد».

این ساختار رو به شتاب چپاول مردم در نظام بودجه‌بندی در حالی است که به نوشتهٔ کیهان خامنه‌ای در روز ۱۳مرداد، ۷۰درصد از قدرت خرید مردم کم شده است.

ذات فاسد و اصلاح ناپذیر نظام ولایت‌فقیه همان است که جواد منصوری از پایه‌گذاران سپاه پاسداران در سال ۹۲به آن اذعان کرده است: «اوضاع کشور ما بهتر از این نخواهد شد و مسایل ما حل نمی‌شود، زیرا که اصل مشکلات ما مربوط به داخل است، یعنی اگر از آسمان ایران طلا هم ببارد اما ما شایسته‌سالاری و حاکمیت قانون را نداشته باشیم و برنامه محور نباشیم و به موازین اخلاقی و دینی پایبند نباشیم و فامیل بازی و رانت بازی در کشور حاکمیت داشته باشد، وضع همین است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f5a4358-46f6-4fe2-b3eb-2ab1a7eadfd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات