728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,

گزارشی کوتاه از وضعیت اسفناک زندانیان در زندان دستگرد اصفهان

-

 -
-
بنا‌به خبرهای دریافتی از درون زندان٬ شرایط زندانیان در زندان دستگرد اصفهان به‌شدت اسفناک است. جیره غذایی زندانیان به بهانه کمبود بودجه به قدری کم شده است که مجموع جیره سه وعده غذای یک زندانی در حد یک وعده غذایی معمولی هم نمی‌شود.
تعداد زندانیان موجود در این زندان بیش از هشت هزار نفر می‌باشد و فضای کافی برای زندانیان وجود ندارد. تعداد زیادی از زندانیان مجبور به کف خوابی در راهروها هستند.

 

 
زندانیان بیمار محروم از هر گونه رسیدگی پزشکی و درمانی می‌باشند.
وضعیت بهداشتی در زندان نیز بسیار پایین است. آب آشامیدنی به‌شدت آلوده می‌باشد و همین امر موجب به‌وجود آمدن بیماریهای مختلف گوارشی و پوستی در میان زندانیان شده است. بنا‌به گفته زندانیان، زندان دستگرد اصفهان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.
بسیاری از زندانیان به‌دلیل حبسهای طولانی مدت، خانواده‌هایشان را نیز از دست داده‌اند.

در مورد زندان دستگرد اصفهان بیشتر بخوانید

زندان دستگرد، چند زندان در یک زندان

در اصفهان وزارت بدنام اطلاعات، سپاه، بسیج و آگاهی هر کدام بازداشتگاههای مخوف خود را دارند و اکثر این بازداشتگا‌هها خارج از کنترل سازمان زندانها است. به این معنا که هیچ نظارتی روی این بازداشتگا‌هها نیست و نامی هم از آنها در لیست زندانهای رژیم جمهوری اسلامی نیامده است.

کهریزک اصفهان! در دل زندان دستگرد


یکی از این بازداشتگاهای مخوف اصفهان، بازداشتگاهی در زندان مرکزی دستگرد اصفهان است که می‌گویند در بند حفاظت اطلاعات زندان دستگرد قرار گرفته است و افراد ویژه حق رفت و آمد در این بند را دارند (افراد اطلأعاتی). این بازداشتگاه معروف به کهریزک اصفهان است و در کنار پادگان سپاه به‌نام ایرانیان قرار دارد ولی محل‌های ورود و خروج آن معلوم نیست.
در جریان قیام88 نزدیک به ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰نفر زندانی به این بازداشتگاه تحویل داده شد. که بدترین شکنجه‌ها مثل پاشیدن ادرار به سر و صورت، سوزاندن، آویزان کردن و تجاوز جنسی با هدف خرد کردن شخصیت زندانیان انجام می‌شود.
در این بازداشتگاه زندانیان از کمترین حقوق محروم هستند. در ماههای اول فقط از یک پنجره کوچک با زندانبان صحبت می‌کنند به‌طوری که بازجو و زندانی یکدیگر را نمی‌بینند. بعد از بازجویی و به اصطلاح تفهیم اتهام، پرونده به یک سری از شعب مخصوص بیدادگاه موسوم به انقلاب که با این محل در ارتباط می‌باشد، فرستاده می‌شود. قاضیهای این بیدادگاهها مجری اوامر بازجوهای وزارت اطلاعات هستند.
افراد گمنام زیادی هنوز در این بازداشتگاه به‌سر می‌برند و تعدادی از آنها را سر به نیست کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b1788e1-55b8-464c-b5ab-e920bb1da783"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات