728 x 90

پدیدار شدن تانکرهای نفتی «شبح» رژیم ایران در آستانه آغاز تحریمهای نفتی

تلاش برای دور زدن تحریم نفتی
تلاش برای دور زدن تحریم نفتی

فایننشال تایمز ۳۱شهریور در مطلبی پیرامون شگردهای رژیم ایران برای دور زدن تحریم نفتی و فروش نفت از جمله نوشت، یک سوپر تانکر به نام Happiness I دو میلیون بشکه، «دردسر» برای ایران حمل می‌کند.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی، در ابتدای این ماه، سوپر تانکر هپینس در یک ترمینال شرکت ملی نفت ایران در جزیره خارک، با نفت خام بارگیری شد، و به سمت بازار جهانی حرکت کرد، جایی که نفت ایران وضعیت منفوری پیدا کرده است.

اما هنگامی که سوپر تانکر «هپینس آی» از تنگه هرمز خارج شد، خدمه تانکر، سیستم ردیابی کشتی را، که به معامله گران اجازه می‌دهد تا مسیر کشتی را دنبال کنند، غیرفعال می‌کنند.

در حالی که ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر تحریمها بر علیه بخش انرژی ایران را دوباره برقرار می‌کند این کشتی به ناوگان کشتی‌های ”شبح “ ملحق خواهد شد. که روش نشان‌دهنده فشارِ رو به افزایش بر روی رژیم ایران است تا هویت خریداران نفت خود را پنهان کند.

رژیم ایران نمی‌تواند به‌راحتی تجارت سودآور صادرات نفت را که مقدار زیادی از درآمد دولت را تأمین می‌کند را رها کند.

سوپر تانکر هپینس آی «Happiness I» دست کم یکی از هفت سوپر تانکر حمل نفت ایران است که موقعیت خودشان را ارسال نمی‌کنند.

”مت اسمیت “، Matt Smith مدیر تحقیقات کالای ClipperData، که به‌دنبال ردیابی تانکرهای پرشده توسط ایرانیها است، اعلام کرد که این تانکر بعد از خاموش کردن (دستگاه ردیاب و گیرنده مخابراتی خودکار خود) در ۲۵شهریور ۹۷تا کنون هیچ سیگنالی ارسال نکرده است.

مت اسمیت تأکید کرد: «ما با این موارد در سالهای گذشته در زمانی که اقتصاد ایران زیر فشار تحریمها بوده است مواجه بودیم. ما الآن دوباره شاهد همان موارد هستیم». این نشان می‌دهد که رژیم ایران جریان نفت خام خود را مخفیانه معامله می‌کند.

 

نفت خون اقتصاد ایران است

خاطر نشان می‌شود بنا‌ به‌گفته صندوق بین‌المللی پول، تقریباً ۸۰درصد از درآمدهای ایران از طریق نفت است، لذا نفت خون‌ اقتصاد ایران است.

همزمان با کاهش جدی در صادرات نفت،‌ ارزش ریال در بازار غیررسمی ۷۵درصد سقوط کرده و باعث افزایش میزان تورم شده است.

موفقیت تحریم‌ها به ترامپ کمک کرده و باعث فشار بر روی ایران خواهد شد.

تحریم‌های یکجانبه آمریکا که به‌طور رسمی از ۱۵آبان شروع خواهند شد باعث ترس خریداران نفت در اروپا و آسیا شامل ژاپن و هند شده است. بنا بر آمار مانیتور کشتی‌های نفتکش توسط بلومبرگ در دو هفته اول ماه سپتامبر ایران به‌طور متوسط یک میلیون و ششصد هزار بشکه در روز نفت فروخته است. آمار فروش نفت ایران در ماه آوریل ۲.۵میلیون بشکه در روز بوده است

برایان هوک نیز پیشتر در پاسخ به این سؤال که با خرید نفت چین و هند از ایران چکار می‌کنید؟ گفت:‌ ما گفته‌ایم هدف ما این است که واردات نفت از ایران را به صفر برسانیم. فکر می‌کنم حدود ۸۰درصد درآمدهای بودجه ایران بر اساس نفت است و اقتصاد این رژیم عامدانه مبهم است و طوری طراحی شده که هیچگاه کسی تشخیص ندهد شما تجارت می‌کنید یا تروریسم را تسهیل می‌کنید.

ما به‌دنبال این درآمد هستیم و بیش از ۱۰۰کمپانی در جهان دیده‌ایم که قصد خود برای ترک بازار ایران را اعلام کرده‌اند...

 

کره جنوبی واردات نفت از ایران را متوقف کرد

ایرنا، خبرگزاری رسمی رژیم ایران اعلام کرد، کره جنوبی در سه ماه اخیر هیچ نفتی از ایران نخریده است. کسری نوری، سخنگوی وزارت نفت رژیم ایران روز یکشنبه گفت: «با قطع سه ماهه واردات نفت کره جنوبی نخستین کشوری است که در پی اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، به‌طور کامل واردات نفت از ایران را قطع کرده است».

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12d9a974-bb89-4fca-bde9-214fae94fe3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات