728 x 90

وزیران کشور، خارجه و دارایی فرانسه: سوءقصد خنثی‌ شده در ویلپنت لزوم یک رویکرد تهاجمی در روابط ما با ایران را مورد تأیید قرار می‌دهد- اطلاعیه مطبوعاتی

سه وزیر فرانسوی در مورد مسدود کردن دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران اطلاعیه مشترک صادر کردند.
سه وزیر فرانسوی در مورد مسدود کردن دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران اطلاعیه مشترک صادر کردند.

اطلاعیهٔ مطبوعاتی مشترک ژرار کولومب، ژان ایو لودریان و برونو لومر در مورد مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات

 

سایت وزارت‌خارجه فرانسه ۱۰مهر۹۷:

یک تلاش برای سوءقصد در ویلپنت، روز ۳۰ژوئن گذشته خنثی شد.چنین اقدامی برخوردار از منتهای جدیت در خاک ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند. بنا‌ به تصمیم ۲اکتبر ۲۰۱۸وزیر دولت، وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارایی و بدون در نظر گرفتن نتایج اقدام جنایی در پیش گرفته شده علیه مبتکران، عاملان و همدستان این پروژهٔ سوء قصد، فرانسه اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی را به‌صورت تصویب تدابیر ملی مسدود کردن دارایی‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم شهروندان ایرانی و نیز شعبه امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران، در پیش گرفته است. با اتخاذ این تصمیم، فرانسه عزم جزم خود را برای مقابله با تروریسم، به‌خصوص در خاک خودش، خاطرنشان می‌کند. از نظر ژان ایو لودریان «سوء قصد خنثی‌ شده در ویلپنت لزوم یک رویکرد تهاجمی در روابط ما با ایران را مورد تأیید قرار می‌دهد».ژرار کولومب بر «عزم جزم خود برای اتخاذ هر اقدامی به‌منظور جلوگیری از هر نوعی از تروریسم، از هر کجا که ناشی بشود» تأکید می‌کند.

برونو لومر تأکید می‌کند که «ما باید کانال‌های تأمین مالی تروریستها را خشک کنیم تا به اقدامات غیرقابل قبول آنها پایان بدهیم. ما در سطح ملی با قاطعیت عمل می‌کنیم و به تقویت تدابیر در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهیم».

 

رادیو فرانسه: فرانسه با متهم کردن ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد

دولت فرانسه روز سه‌شنبه دوم اکتبر، با متهم کردن رژیم ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد. این حمله تروریستی قرار بود روز سی ژوئن گذشته علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، در حومه پاریس انجام شود.

ژان ایو لودریان، برونو لومر و ژرار کلن، وزرای امورخارجه، اقتصاد و کشور فرانسه با انتشار یک بیانیه مشترک نوشتند: "این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک ما، نمی‌تواند بدون پاسخ باشد."

این بیانیه می‌افزاید که فرانسه "اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی" را در چارچوب "تصویب اقداماتی ملی برای انسداد دارایی‌های  اسدالله اسدی دیپلمات تروریست دستگیرشده  و  سعید هاشمی مقدم، اتباع ایرانی، و همچنین بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران" اتخاذ کرده است.

این اقدامات به مدت شش ماه اعمال خواهد شد.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه تأکید کرده که "حمله خنثی شده ویلپنت ضرورت یک رویکرد سختگیرانه در روابط با ایران را تأیید می‌کند."

طرح حمله تروریستی علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس با کمک سرویس‌های امنیتی فرانسه، آلمان و بلژیک خنثی شد و یک زوج ایرانی که در تماس با اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان بودند، در بلژیک بازداشت شدند.

دادگاه آلمان روز دوشنبه اول اکتبر اعلام کرد که اسدالله اسدی را به دستگاه قضایی بلژیک تحویل خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a48d4938-3dc1-49d4-9652-136a9970fee3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات