728 x 90

معاون رئیس‌جمهور قبلی رژیم: دعواهای روحانی، سپاه، اطلاعات و قضاییه جنگ زرگری است

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

نماینده خامنه‌ای در مشهد: ۸۵۰تن در مشهد دستگیر شدند که ۴۰-۵۰نفر آنها سرشاخه بودند

 

معاون اول رئیس‌جمهور قبلی رژیم روز گذشته (چهارشنبه ۲۵بهمن ۱۳۹۶) به‌نحو بی‌سابقه‌یی اعتراف کرد که تا آنجا که به سرکوب و خفقان بر‌می‌گردد هیچ تفاوتی بین باندهای مختلف رژیم وجود ندارد. حمید بقایی گفت: «نهاد ریاست جمهوری، سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات... اینها با هم یکی هستند ملت...اینها با هم یکی هستند به خدا. دعواهایشان دعواهای زرگری است، جنگ زرگری است، سازمان اطلاعات سپاه با دولت آقای روحانی یکی است. وزارت اطلاعاتش یک است.قوه قضاییه یکی است. اینها همه‌اش فیلم است که مردم را سر کار بگذارند».

وی با اشاره به‌شهادت زندانیان زیر شکنجه گفت: «طرف می‌رود زندان می‌میرد، اگر خودکشی کرده، قوه قضاییه مسئول است... اعتراض هم کنیم، می‌گویند با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشتیم».

از سوی دیگر آخوند علم الهدی، نماینده خامنه‌ای و عضو مجلس خبرگان ارتجاع در مشهد روز چهارشنبه۲۵بهمن در مصاحبه با خبرگزاری فارس سپاه پاسداران اعتراف کرد که «تنها در شهر مشهد در جریان قیام دیماه ۸۵۰تن دستگیر شده‌اند. وی در اشاره‌یی آشکار به سازمان مجاهدین خلق ایران گفت ۴۰تا ۵۰تن از دستگیر ‌شدگان سرشاخه بودند». این در حالی است که معاون دادستان مشهد در روز ۱۳دی برای سرپوش نهادن بر دستگیریهای گسترده گفته بود: »در مجموع ۱۳۸نفر در اغتشاشات مشهد دستگیر شدند».

مقاومت ایران در روز ۲۱دیماه یعنی تنها دو هفته بعد از قیام دیماه در اطلاعیه شماره ۴۵ اعلام کرد که دست‌کم ۸۰۰۰تن که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند در جریان قیام در سراسر ایران دستگیر شده‌اند. دست‌کم ۱۲تن از دستگیر ‌شدگان زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند، رژیم علت شهادت آنها را «خودکشی» یا «نرسیدن مواد مخدر» یا «کثرت استفاده از مواد مخدر» اعلام کرده بود. ﺳخنگوی‌ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رژیم به‌نحو ابلهانه‌یی گفته بود: »این افراد به‌خاطر غصه از کارهایی که کرده‌اند دق کرده و یا در زندان به زشتی کار خود فکر کرده و خودکشی کرده‌اند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶بهمن ۱۳۹۶(۱۵فوریه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b57ebe6e-f266-4645-ab83-361fcdfb8785"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات