728 x 90

درود مریم رجوی به کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه / کارگران خشمگین بساط نمایش جمعه رژیم را بر هم زدند

کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز جمعه ۲۵آبان ۹۷ در دوازدهمین روز اعتصاب خود بساط نمایش جمعه رژیم آخوندی در شهر شوش بر هم زدند. کارگران خشمگین رودرروی عوامل سرکوبگر رژیم  آخوندی در محل نمایش جمعه  با سردادن  شعار مانع سخنرانی گماشته  ولی  فقیه در  شهر  شوش شدند. 

کارگران هفت  تپه شعار میدادند: "رو به میهن  پشت  به  دشمن"

 

مریم  رجوی به کارگران اعتصابی  نیشکر  هفت تپه درود فرستاد و گفت: "کارگران  نیشکر هفت تپه با فریاد کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد، نمایش جمعه ریایی آخوندها این مرکز ستم و سرکوب در شوش را برهم زدند. این صدای آزادیخواهی و عدالت طلبی مردم ایران است. همه جوانان را به حمایت از این کارگران پیشتاز فرامیخوانم." 

 

 

شعار کارگران خشمگین نیشکر هفت تپه در صحن نمایش جمعه رژیم در شوش

دروغگو دروغگو

رو به میهن پشت به دشمن

 

 

کارگران با رفتن به محل نمایش جمعه رژیم با شعارهای کوبنده بساط ریاکاری رژیم را  به لرزه انداختند آنها شعار میدادند

کارگر هفتتپه‌ایم گرسنه ایم گرسنه ایم

عزا عزاست امروز روز عزاست امروز

هیهات مناالذله هیهات مناالذله

 

یکی از زنان کارگر در سخنانی در تظاهرات کارگران نیشکر هفت تپه ضمن تشکر از حضور کارگران گفت: متاسفم  برای سران مملکت و سران شرکت  و مسئولین شهری که در مرداد ماه کارگران زحمتکش مردند، تا نیشکرها را به این میزان از رشد رساندند و الان دارند در خیابانهای شهر سینه میزنند بخاطر مشکلاتشان و ... 
وی  گفت: آیا این شهر  صاحب ندارد فرماندار ندارد ....... 

 

کارگران امروز  که دوازدهمین روز اعتصاب خود را پشت سر میگذاشتند با راهپیمایی در شهر  شوش بخش  بزرگی از خیابانهای این  شهر را صحنه  حضور کارگران  اعتصابی خشمگین کردند. 

کارگران با حمل  تابوتی که روی آن  نوشته شده  بود جنازه مرحوم  نیشکر هفت  تپه، نخست تجمع کرده  و سپس در سطح شهر  شوش به راهپیمایی پرداختند. 

 

کارگران شعار می‌دادند:

" نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"

"این همه لشگر آمده به عشق کارگر آمده"

" سید راَضی حیا کن شوش مونو رها کن"

"عزاست عزاست امروز  روز عزاست امروز  "

 

کارگران سپس در حالی‌که مسیر  راهپیمایی به محل نمازجمعه  رژیم را در کنترل خود  داشتند در محل نمایش جمعه حاضر شدند و با  شعارهای اعتراضی خود بساط  نمایش جمعه  رژیم را  بر هم زدند. 

 

بدنبال این حرکت کارگران مجددا تجمع خود را در شهرستان شوش ادامه دادند. نماینده  کارگران طی سخنانی اعلام کرد که فردا کارگران با تمامی  اعضای خانواده خود در این تجمع حاضر خواهند  شد. نماینده کارگران گفت: فردا همه مدارس تعطیل خواهند بود و ما با همسر و فرزند و فرزندانمان با کیف  و دفتر و کتاب در همین جا تجمع خواهیم کرد. فراخوان  نماینده کارگران با حمایت و تشویق  گسترده کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه مواجه شد.

پیام مریم رجوی به کارگران قهرمان نیشکر هفت‌تپه در یازدهمین روز اعتصاب

به‌دنبال یازدهمین روز اعتصاب و تظاهرات اعتراضی کارگران زحمتکش نیشکر هفت‌تپه مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیامی گفت:

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز ۲۴ آبان طی اطلاعیه‌یی نوشت:

روز پنجشنبه ۲۴آبان (۱۵نوامبر) کارگران زحمتکش مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه برای یازدهمین روز به اعتصاب شجاعانه خود ادامه دادند. آنها با شعارهای نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ نه تهدید، نه زندان دیگر اثر ندارد؛ عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، زندگی کارگر روی هوا است امروز؛ یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه؛ در خیابانهای شوش دست به تظاهرات زدند و سپس در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. مردم شهر شوش با پیوستن به این تجمع اعتراضی از خواستهای آنها حمایت کردند. کارگران در سخنرانی‌های خود به پوشالی بودن وعده‌های رژیم و بی‌اعتنایی مقامات رژیم به درد و رنجهایشان اعتراض کردند.

کارخانه نیشکر هفت‌تپه که از شش دهه پیش از قطبهای اشتغالزایی و صنعت در خوزستان بوده بر اثر چنگ انداختن مقامات رژیم به این کارخانه زیر عنوان خصوصی‌سازی در معرض نابودی قرار گرفته است. کارگران محروم این مجتمع صنعتی به‌خاطر پرداخت نشدن حقوق و مزایا و فقر و گرسنگی و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های سنگین خود فشاری طاقت‌فرسا را تحمل می‌کنند. شماری از آنان تا کنون در اعتراض به این وضعیت دست به خودکشی زده‌اند.

مقاومت ایران با درود به کارگران زحمتکش و شجاع نیشکر هفت‌تپه که با همبستگی و اتحاد برای احقاق حقوق خود به‌پا‌خاسته‌اند عموم هموطنان به‌ویژه دیگر کارگران و زحمتکشان را به همبستگی و پشتیبانی از آنها فرا‌می‌خواند.

 

روز گذشته یکی از کارگران به جان آمده نیشکر هفت‌تپه طی سخنانی در تظاهرات کارگران گفت:

آقایان مسئولانی که آقازاده هاتون دارن در کشورهای خارجی با پولی که از جیب ما بر میدارین عشق و حال می‌کنند(از داخل جمعیت می‌گویند همه‌شان آمریکا هستند) بچه‌های شیرخواره خیلی از این کارگران به‌خاطر شیرخشک اشکشان درآمد. بچه‌هایمان به‌خاطر بی‌پولی و…(نامفهوم) اشکشان درآمد مطمئن باشید این اشکها را بخدا قسم به سلاح تبدیل می‌کنیم و به طرف ظالمانی می‌گیریم که حقمون رو دارن می‌خورن.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b454f5b6-db24-4e31-a9e6-856eff30482b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات