728 x 90

ایران:‌ شدت بخشیدن به فشار علیه زندانیان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

دژخیمان رژیم آخوندی در زندان گوهردشت کرج بر شدت فشار بر زندانیان سیاسی در سالن۱۰ بند۴ افزوده‌اند. آنها با از بین بردن پرونده پزشکی زندانیان و جلوگیری از انتقال آنها به بیمارستان و حتی بهداری زندان، به شکنجه روانی و فیزیکی زندانیان می‌پردازند.

زندانی سیاسی مجید اسدی مبتلا به انواع بیماریها از جمله بیماری حاد گوارشی از دردی طاقت‌فرسا رنج می‌برد. آرش صادقی که پس از اعتصاب غذاهای طولانی در اعتراض به شرایط وخامت‌بار زندان و دستگیریهای خودسرانه، در وضعیت بسیار دشواری به‌سر می‌برد پس از عمل جراحی بلافاصله به زندان برگردانده شده و از حداقل رسیدگیهای درمانی محروم است. حسن صادقی زندانی دیگر به‌خاطر ضرباتی که شکنجه‌گران به‌سر و چشم او وارد کرده‌اند در معرض خطر پاره شدن رگهای چشم و نابینایی قرار دارد. محمد بنازاده امیرخیزی نیز بر اثر بیماری قلبی و سن بالا در شرایط وخیمی قرار دارد.

سالن۱۰ بند۴ زندان گوهردشت زندانی فوق امنیتی است که فاقد ابتدایی‌ترین امکانات است. زندانیان با رسیدن فصل سرما از وسایل گرمایش، آب گرم برای استحمام، فقدان دستگاه تهویه، سطح نازل تغذیه و بهداشت و...رنج می‌برند.

در همین حال صدها زندانی در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به خودکشی یکی از زندانیان، وضعیت وخیم این زندان و اعمال مافیایی رئیس این زندان دست به اعتراض زدند. زندانیان معترض رئیس زندان و همه مأموران و وکیل بندها را از بند بیرون کردند.

زندانیان زندان مرکزی ارومیه از حداقل رسیدگی‌های درمانی محرومند و صرفاً در ماه گذشته سه زندانی بر اثر محرومیت از درمان جان سپردند. صدها زندانی در بندهای ۳و ۴فقط سه ساعت در شبانه روز فرصت استحمام دارند. رئیس زندان به جای رسیدگی به مشکلات زندانیان آنها را برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب و برق تحت فشار گذاشته است. فروشگاه زندان نیز هیچ امکانی برای تأمین نیازهای زندانیان ندارد.

مقاومت ایران عموم ارگانهای ذیربط بین‌المللی از جمله کمیسر عالی حقوق بشر،‌گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگر شکنجه را به محکومیت این رفتار ضدانسانی فرامی‌خواند و خواستار تعیین یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان و زندانها به‌ویژه زندانیان سیاسی در ایران است.

بربریت حاکم بر ایران ننگ بشریت معاصر است و باید از خانواده ملل طرد شود و سردمداران آن به‌خاطر جنایتهایشان علیه بشریت در برابر عدالت قرارگیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مهر ۱۳۹۷(۱۲ اکتبر ۲۰۱۸)

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5d62ba1-d118-47c2-8d0f-41bc1ec7e61b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات