728 x 90

استقبال آمریکا از تصمیم آلمان برای لغو مجوز فعالیت هواپیمایی ماهان ایر در این کشور

ماهان ایر
ماهان ایر

  وزیر خارجه آمریکا  در پیامی از تصمیم دولت آلمان برای لغو مجوز فعالیت هواپیمایی ماهان ایر در این کشور استقبال کرد.

مایک پمپئو  روز  دوشنبه اول بهمن ۹۷ در پیامی گفت: «آمریکا از تصمیم آلمان برای لغو مجوز فعالیت هواپیمایی ماهان ایر حمایت می‌کند. این شرکت هواپیمایی اسلحه و سرباز به کشورهای مختلف جابه‌جا و از جاه‌طلبی‌های ویران‌کننده مسئولان رژیم ایران حمایت می‌کند. همه متحدان خود را تشویق می‌کنیم که این روش را در پیش بگیرند.

همچنین ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان از مقامهای آلمانی به دلیل لغو مجوز شرکت هواپیمایی "ماهان" ایر تشکر کرد. ریچارد گرنل گفت: «ماهان ایر حامل تروریست‌ها، سلاح، تجهیزات و منابع مالی به مقصد‌های بین‌المللی بوده و به این ترتیب گروه‌های تروریستی را که به عنوان نماینده ایران فعالیت دارند، حمایت کرده‌است».


خبرگزاری حکومتی ایلنا هم در رابطه با لغو مجوز پرواز ماهان ایر به آلمان نوشت: ما از این به بعد می‌توانیم به عمان یا قطر برویم و از آنجا برای سفر به اروپا اقدام کنیم. 

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) درباره ممنوعیت ایجاد شده از سوی کشور آلمان برای «ماهان‌ایر» گفت: به‌طور معمول اروپا از آلمان تبعیت می‌کند و با این اقدام، آلمان یک مسیر پروازی برای ماهان را بسته است. به این صورت نیست که بتوان به جای آلمان در فرودگاه بلژیک مستقر شد. در نهایت باید بگویم پیش ‌بینی بنده این است که با این تصمیم سفر به اروپا برای ماهان به مشکل جدی می‌خورد.


حرمت‌الله رفیعی گفت: هشدار این موضوع از قبل داده شده بود و حالا عملی شده است. این ممنوعیت به‌خاطر تحریم‌ها ایجاد شده و با توجه به این‌که ما ناوگان هوایی خیلی قوی نداریم که به اروپا سفر کند، این موضوع قطعاً تاثیر مهمی در سفر مردم خواهد گذاشت و صددرصد لطمه زیادی به آن می‌زند.
وی افزود: با توجه به این‌که ایرلاینهای ایرانی دیگر این میزان ظرفیت برای پرواز را ندارند و برخی ایرلاینهای خارجی هم بازار ایران را ترک کردند، طبیعتاًً با اقدام اخیر دولت آلمان درباره ماهان‌ایر، مسیر مستقیم به اروپا در حال مسدود شدن یا به‌اصطلاح در حال فیلتر شدن است.

 

خبرگزاری رویترز به‌ نقل از منابع دولتی آلمان گزارش کرد این کشور جواز پروازهای هواپیمایی ماهان را لغو کرده است. بنا بر این گزارش، دولت آلمان مسائل ایمنی و همچنین احتمال استفاده رژیم ایران از این شرکت هوایی برای اهداف نظامی را به‌عنوان دلیل اتخاذ این تصمیم یاد کرده است.
ماهان ایر، نقشی حیاتی در انتقال تسلیحات و نیروی انسانی به سوریه و دامن زدن به جنگ ویرانگر دیکتاتور خونریز سوریه ایفا می‌کند. آمریکا سال ۲۰۱۱«ماهان ایر» را مورد تحریمهای تروریستی قرار داد.

پیش از رویترز روزنامه آلمانی "زود دویچه"، شبکه تلویزیونی شمال آلمان (NDR) و شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR)، نوشته بودند که اداره فدرال خطوط هوایی آلمان به‌زودی مجوز پرواز "ماهان ایر"به آلمان را لغو می‌کند.

ماهان ایر سه‌بار در هفته به دوسلدورف و یک‌بار نیز به مونیخ پرواز می‌کند. این شرکت هوایی از سال ۲۰۱۱میلادی در فهرست شرکتهای تحریم شده آمریکا قرار گرفته است. آمریکا سال‌هاست از هم‌پیمانان خود می‌خواهد ماهان ایر را تحریم کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e83deb9-b4d8-4617-86a7-e19114c3a098"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات