728 x 90

آمریکا جواد ظریف را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد / مسدود کردن داراییهای ظریف و ممنوعیت معامله با او

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه ۹مرداد ۹۸اعلام کرد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا

۳۱ژوئیه ۲۰۱۹

  • واشنگتن - دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز علیه وزیر خارجه رژیم ایران محمد جواد ظریف اقدام کرد. این اقدام بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ صورت گرفته است چرا که ظریف به‌نمایندگی از ولی‌فقیه مستقیم یا غیرمستقیم عمل می‌کند.
  • رئیس‌جمهور در تاریخ ۲۴ژوئن ۲۰۱۹ فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ را صادر کرد که تحریم‌هایی علیه ولی‌فقیه و دفتر او را اعمال می‌کرد. وزارت خزانه‌داری همزمان، مطابق همین اختیار جدید، ولی‌فقیه خامنه‌ای را به فهرست اتباع نامگذاری ویژه شده دفتر کنترل داراییهای خارجی اضافه کرد.
  • استیون منوچین وزیر خزانه‌داری گفت: ظریف برنامه خودسرانه ولی‌فقیه را به اجرا می‌گذارد و سخنگوی اصلی این رژیم در سراسر دنیا می‌باشد. ایالات متحده یک پیام روشن به رژیم ایران می‌فرستد که رفتار اخیر این رژیم مطلقاً غیرقابل قبول است.
  • در همان زمانی که رژیم ایران شهروندان ایران را از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محروم می‌کند، جواد ظریف وزیر خارجه تبلیغات دروغین و اطلاعات گمراه‌کننده رژیم را از طریق همین رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کند".
  • جواد ظریف، وزارت‌خارجه‌یی را نظارت می‌کند که با یکی از بدنامترین نهادهای دولتی یعنی نیروی قدس سپاه پاسداران هماهنگ کار می‌کند که مقاماتش پیشاپیش در لیست تروریستی و لیست ناقضان حقوق‌بشر نامگذاری شده‌اند.
  • وزارت‌خارجه ظریف و مقامات بلندپایه آن در تلاشها برای نفوذ در انتخابات دست داشته و کمک مالی کرده‌اند که در برخی، نیروی قدس سپاه پاسداران هم شرکت داشته است.
  • علاوه بر اینها مقامات ارشد وزارت‌خارجه ایران درصدد برآمدند با دادن رشوه به مقامات قضایی کشور خارجی دو عامل قدس سپاه در آن زندانی هستند را آزاد کنند.

 

پیامدهای تحریم‌ها جواد ظریف

  • تمامی اموال و منافع در تعلق این شخص که در آمریکا هستند یا در تعلق یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند می‌بایست بلوکه شوند و به دفتر کنترل داراییهای خارجی خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند.
  • مقررات این دفتر به‌طور کلی تمامی معاملات با اشخاص آمریکایی در داخل یا در حال عبور از ایالات آمریکا و هر اموال یا منافع در تعلق اموال مسدود شده یا اشخاص نامگذاری شده باشد را نیز شامل می‌شود.
  • علاوه بر این،اشخاصی که در معاملات مشخصی با شخص نامگذاری شده که امروز نامگذاری شده دست داشته‌اند ممکن است خودشان در معرض نامگذاری قرار بگیرند.
  • علاوه بر این هر نهاد مالی خارجی که آگاهانه یک معامله قابل‌ توجه را برای یا از طرف شخص نامگذاری شده در روز چهارشنبه را هدایت یا تسهیل می‌کند ممکن است در معرض حساب مربوطه یا قابل پرداخت از طریق تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد.

 

جواد ظریف بلافاصله بعد از این نامگذاری از سر استیصال اعلام کرد مشکل شخصی با تحریم‌ها ندارم.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۳تیرماه ۹۸ نیز خامنه‌ای و دستگاه او را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داده بود.

در این روز رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی را که از آن به‌عنوان «تحریم‌های کوبنده» اسم برد، علیه ولی‌فقیه ارتجاع و سرمایه‌ها و سیستمهای مالی او، اعلام کرد.

ترامپ در کاخ سفید گفت: امروز ما ولی‌فقیه رژیم ایران و شماری دیگر را تحریم کردیم. اقدامات امروز به‌دنبال یک رشته رفتارهای تجاوزکارانهٔ این رژیم طی هفته‌های اخیر از جمله سرنگون کردن پهپاد آمریکایی صورت می‌گیرد. سرنگون کردن آن را همه دیدند. ولی‌فقیه رژیم ایران کسی است که نهایتاً مسئول رفتار خصمانهٔ این رژیم است و دستگاه او در خارج از ایران دست به بی‌رحمانه‌ترین اقدامات تروریستی می‌زند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: خویشتنداری که ما از خود نشان داده‌ایم به‌معنی این نیست که در آینده نیز این خویشتنداری را نشان خواهیم داد. ما به افزایش فشار بر رژیم تهران ادامه خواهیم داد. رژیم ایران هرگز نخواهد توانست صاحب سلاح اتمی‌ شود.

دونالد ترامپ گفت:

«چند دقیقه دیگر من یک فرمان اجرایی را در اعمال یک تحریم سخت و ضربه زننده را در رابطه با ولی‌فقیه رژیم ایران و دستگاهش و بسیاری دیگر امضا خواهم کرد.

اقدام امروز ما به‌دنبال مجموعه‌یی از رفتار تجاوزکارانه رژیم ایران در هفته‌های اخیر از جمله اسقاط پهپاد آمریکا است که فکر می‌کنم همه آن را دیدند.

آنها اقدامات بسیار دیگری را انجام داده‌اند. همگان حمله به نفتکش‌ها را دیده‌اند و در موردش می‌دانند که البته کاری نابجا و بد بود. ولی‌فقیه رژیم ایران کسی است که در نهایت مسئول رفتار خصمانه این رژیم است. دستگاه وی بر بیرحم‌ترین اهرمهای قدرت از جمله سپاه پاسداران نظارت دارد.

تحریم بر اساس یک فرمان اجرایی اعمال می‌شود که من آن را بلافاصله امضا می‌کنم. این تحریم ولی‌فقیه و دستگاهش و کسانی را که به آن مرتبط هستند از دسترسی به منابع کلیدی و حمایت مالی محروم می‌کند.

سرمایه‌های خامنه‌ای و دستگاهش از این تحریم مستثنی نیستند.

این تحریم‌ها نشانگر یک پاسخ قوی و متناسب با اعمال تحریک‌آمیز گسترش یابنده رژیم ایران است. ما به افزایش فشار بر رژیم تهران ادامه خواهیم داد تا این رژیم به فعالیت‌های خطرناک و تلاش هایش از جمله دستیابی به سلاح اتمی، غنی‌سازی اورانیوم، گسترش موشکهای بالستیک، فعالیت در زمینه تروریسم و حمایت از آن و سوخت رسانی به منازعات خارجی و اعمال جنگ‌طلبانه علیه ایالات متحده آمریکا و متحدانش خاتمه دهد.

توافق اتمی که امضا شد یک فاجعه بود و کارآیی مورد نظر را نداشت و وقایع نامطلوب زیادی اتفاق افتادند و مهمتر این‌که این‌قدر کوتاه مدت بود که ظرف چند سال معدود، آنها خواهند توانست تسلیحات اتمی بسازند و این غیرقابل قبول است. رژیم ایران هرگز نمی‌تواند سلاح اتمی داشته باشد.

همچنین این تحریم‌ها شامل توقف فوری حمایت رژیم از تروریسم است. آنها مشغول حمایت از تروریسم در سطحی بوده‌اند که تاکنون هیچکس شاهد آن نبوده است و این کاری است که طی سالهای اخیر انجام داده‌اند.

و پول زیادی که دولت قبلی (آمریکا) به آنها داده، بخش عمده آن به سازمانها تروریستی داده شده است.

من چشم انتظار این هستم که هر چه که لازم است را مذاکره کنم با هر کسی که بخواهد صحبت کند، در عین‌حال کسی چه می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد ولی فقط می‌توانم به شما بگویم ما هیچگاه نمی‌توانیم به رژیم ایران اجازه بدهیم که سلاح اتمی داشته باشد. این اتفاق نخواهد افتاد. و دوم و خیلی مهم این‌که ما نمی‌خواهیم پولی برای حمایت از تروریسم اختصاص داده شود آنها حکومت شماره یک حامی تروریسم در همه جای جهان هستند.

بنابراین من این دستور را الآن امضا می‌کنم و می‌خواهم از ارتشمان تشکر بکنم، می‌خواهم از همه کسانی‌ که با من طی ماههای گذشته کار کرده‌اند تشکر کنم، از جانب ما خویشتنداری زیادی نشان داده شده است، خویشتنداری خیلی زیادی، ولی این بدان معنی نیست که ما در آینده هم همین خویشتنداری را نشان بدهیم، اما احساس کردم که لازم است فرصتی مناسب به آنها بدهم. بنابراین من الآن فرمان را امضا می‌کنم و از این‌که همگی اینجا هستید قدردانی می‌کنم و متشکرم»

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: تحریم خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت وی بهترین و ضروری‌ترین تحریم است. دستگاه خامنه‌ای بزرگترین مرکز جنایت و فساد و ترور در ایران است. این تحریم باید به گشتاپوی دینی، یعنی وزارت اطلاعات آخوندها که مانع قیام به سوی ایران آزاد است تعمیم یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/783c1de5-e8fa-4ed4-aa17-f39d3cf1763f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات